آشنایی با جعبه آتش نشانی دوطبقه روکار و توکار + وزن قابل تحمل
آشنایی با جعبه آتش نشانی دوطبقه روکار و توکار + وزن قابل تحمل
فروردین 21, 1403
آبپاش اتوماتیک حساس به دما؛ ویژگی ها و انواع
آبپاش اتوماتیک حساس به دما؛ ویژگی ها و انواع
فروردین 21, 1403
آشنایی با جعبه آتش نشانی دوطبقه روکار و توکار + وزن قابل تحمل
آشنایی با جعبه آتش نشانی دوطبقه روکار و توکار + وزن قابل تحمل
فروردین 21, 1403
آبپاش اتوماتیک حساس به دما؛ ویژگی ها و انواع
آبپاش اتوماتیک حساس به دما؛ ویژگی ها و انواع
فروردین 21, 1403

شیلنگ جعبه آتش نشانی چه نوع شیلنگی است و چقدر طول دارد؟

شیلنگ جعبه آتش نشانی چه نوع شیلنگی است و چقدر طول دارد؟

جعبه آتش نشانی یک جعبه برای اطفای حریق است که در آن کپسول آتش نشانی و یک قرقره به کار می‌رود. دور این قرقره‌ها شلنگ‌های آتش نشانی قرار گرفته‌اند تا در صورتی که آتش در محیط ایجاد شود بتوانند به راحتی برای اطفای حریق سریع مورد استفاده قرار گیرند. شیلنگ جعبه آتش نشانی، یک شیلنگ انعطاف پذیر و نسبتا ظریف است که برای جابجایی آب جهت اطفای حریق مورد استفاده قرار می‌گیرد. در پشت این شیلنگ‌ها همواره آب وجود دارد. از این رو در هر زمانی که آتش ساختمان را فرا بگیرد، می‌توان از این شیلنگ‌ها استفاده کرد.

شیلنگ جعبه آتش نشانی چیست؟

یکی از مرسوم‌ترین تجهیزات اطفای حریق که در ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ شیلنگ است. شیلنگ جعبه آتش نشانی نوعی شیلنگ خاص است که در درون جعبه‌های آتش نشانی قرار می‌گیرد. این نوع شیلنگ با نام شیلنگ هوزریلی نیز شناخته می‌شود که در واقع دارای یک قرقره و یک شیلنگ است که به راحتی برای اطفای حریق قابل استفاده‌اند.

در پشت شیلنگ جعبه آتش نشانی همیشه آب قرار دارد. از این رو همواره می‌توان روی کمک این شیلنگ برای اطفای حریق حساب باز کرد. در زمان بروز آتش سوزی و قبل از اینکه آتش نشانان به محل برسند، استفاده از این شیلنگ می‌تواند به نجات جان بسیاری از مردم کمک کند. به ویزه اینکه این شیلنگ به راحتی توسط مردم عادی نیز قابل استفاده است.

چرا از شلنگ هوزریلی برای جعبه آتش نشانی استفاده می‌شود؟

شیلنگ‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند برای اطفای حریق مورد استفاده قرار گیرند. شیلنگ آتش نشانی باید مقاومت بالایی در برابر فشار داشته باشد و بتواند در برابر ضربه نیز مقاومت کند. انعطاف پذیری خوب این شیلنگ‌ها نیز از جمله مشخصه‌های اصلی آن‌ها است. زمانی که صحبت از نصب شیلنگ در جعبه آتش نشانی می‌شود، نمی‌توان هر نوع شیلنگی را در این جعبه‌ها قرار داد. چرا که اولا این شیلنگ‌ها در جعبه‌های آتش نشانی همواره آماده مصرف‌اند، دوما میزان مقاومت آن‌ها بسیار مهم است.

شیلنگ هوزریلی به شیلنگ جمع شونده‌ای گفته می‌شود که می‌تواند با کمک یک قرقره دور خود جمع گردد. این شیلنگ انعطاف پذیری بالایی دارد و برای نصب در جعبه آتش نشانی بهترین گزینه است. دلیل استفاده از شیلنگ هوزریلی برای جعبه‌های آتش نشانی را می‌توان به سه دلیل زیر خلاصه کرد.

شیلنگ جعبه آتش نشانی چیست؟

پوشش دادن عالی یک ساختمان

پوشش دادن عالی ساختمان از جمله مزایای استفاده از شیلنگ جعبه آتش نشانی است. این شیلنگ‌ها قابلیت انعطاف پذیری خوبی دارند و با طول‌های متفاوت نیز قابل تهیه‌اند. هر چقدر ابعاد شیلنگ‌های آتش نشانی بزرگ تر باشد، پوشش دهی آن‌ها برای ساختمان نیز بالاتر می‌رود. البته باید توجه داشت که محل نصب جعبه‌های آتش نشانی نیز تاثیر زیادی روی عملکرد این شیلنگ‌ها دارد و باید حتما جعبه‌ها در جایی نصب شوند که همه افراد بتوانند پس از فعال شدن سیستم اعلام حریق به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

نحوه استفاده بسیار ساده و بدون نیاز به آموزش

شیلنگ هوزریلی نصب شده در سیستم اطفا حریق ساختمان‌ها به راحتی قابل استفاده است. این شیلنگ‌ها همیشه به یک منبع آب متصل‌اند و حتی افرادی که تخصصی در زمینه اطفای حریق ندارند، می‌توانند به محض شنیدن آژیر اطفای حریق مراحل خاموش کردن آتش را با کمک این شلنگ‌ها انجام دهند. از این رو در ساختمان‌های چند طبقه که ممکن است مدت زمان زیادی طول بکشد تا آتش نشانان به طبقات بالاتر برسند و هر محیط دیگری که ایمنی محیط اهمیت بسیار زیادی دارد، استفاده از شیلنگ جعبه آتش نشانی می‌تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد.

شیلنگ جعبه آتش نشانی چیست؟

بدون شکستگی به دلیل داشتن لایه نخی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شیلنگ‌های جعبه آتش نشانی که می‌تواند عملکرد این شیلنگ‌ها را بهبود ببخشد، وجود لایه نخی در این شیلنگ‌ها است. به طور کلیف شیلنگ جعبه آتش نشانی باید انعطاف پذیری بالایی داشته باشد تا در هنگام قرار گرفتن در جعبه به راحتی جمع شوند. از این رو استفاده از از آن‌ها در یک جعبه آتش نشانی استیل بسیار ساده‌تر خواهد بود.

وجود لایه نخی در این شیلنگ‌ها انعطاف پذیری آن‌ها را افزایش داده و شکستگی آن‌ها در هنگام جمع کردنشان به حداقل می‌رساند. بنابراین، حتی با وجود انحنای بیش از حد این شیلنگ‌ها، جای نگرانی از بابت عملکرد آن‌ها نیست. بدیهی است که شکستگی شیلنگ آتش نشانی می‌تواند برای آن مضرات زیادی را به همراه داشته باشد، ولی خوشبختانه شیلنگ‌های هوزریلی مقاومت بالایی در برابر شکستگی دارند.

طول شیلنگ جعبه آتش نشانی

شیلنگ جعبه آتش نشانی با وجود اینکه از سه لایه تشکیل شده است، اما انعطاف پذیری بسیار خوبی دارد. این شیلنگ دارای یک لایه داخلی و خارجی لاستیکی است که و از یک لایه الیاف مصنوعی نیز ساخته شده است. از این رو این شیلنگ دارای استحکام بسیار عالی می‌باشد. شیلنگ‌های جعبه آتش نشانی در طول‌های مختلفی از جمله 10 متر، 15 متر، 20 متر، 25 متر و 30 متر تولید می‌شوند.

آن چیزی که بدیهی است این است که این شیلنگ‌ها باید ناحیه مناسبی را پوشش دهند. از این رو اگر طول راهرو زیاد است، نیاز به شیلنگ‌های بلندتر خواهد بود و نباید صرفا با توجه به قیمت شیلنگ جعبه آتش نشانی که بر اساس طول این شیلنگ‌ها محاسبه می‌شود؛ آن‌ها را خریداری نمود. در صورتی که از شیلنگ‌های کوتاه استفاده می‌شود، باید تعداد جعبه‌های آتش نشانی نصب شده در محل را افزایش داد.

طول شیلنگ جعبه آتش نشانی

به سازان سرای مهر آهنگ؛ شرکت تخصصی فروش تجهیزات آتش نشانی

هدف از ارائه این مقاله، معرفی شیلنگ جعبه آتش نشانی بود. این شیلنگ‌ها که معمولا سه لایه هستند، می‌توانند در برابر فشار مقاومت بالایی از خود نشان دهند و با طول‌های متفاوت برای اطفای حریق اصولی استفاده می‌شوند. شرکت به سازان سرای مهر آهنگ یک شرکت تخصصی در حوزه فروش انواع تجهیزات آتش نشانی است که توانسته محصولات خود را با بهترین کیفیت به مشتریان عرضه کند. این شرکت با دریافت مجوز برای اجرای سیستم اطفای حریق از آتش نشانی اصفهان، بهترین خدمات را در زمینه تجهیز ساختمان‌ها به سیستم اطفای حریق ارائه می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برند