جعبه فایرباکس روکار به چند دسته طبقه‌بندی می‌شود؟
جعبه فایرباکس روکار به چند دسته طبقه‌بندی می‌شود؟
فروردین 10, 1403
راهنمای کامل انواع تجهیزات آتش نشانی
راهنمای کامل انواع تجهیزات آتش نشانی
فروردین 10, 1403
جعبه فایرباکس روکار به چند دسته طبقه‌بندی می‌شود؟
جعبه فایرباکس روکار به چند دسته طبقه‌بندی می‌شود؟
فروردین 10, 1403
راهنمای کامل انواع تجهیزات آتش نشانی
راهنمای کامل انواع تجهیزات آتش نشانی
فروردین 10, 1403

سیستم اطفاء حریق fm200؛ ارائه خدمات فروش و نصب تخصصی در محل

همه آنچه که باید در مورد سیستم اطفاء حریق fm200 بدانید

کاتالوگ محصولات اطفاء حریق

سیستم اطفاء حریق FM200 یک مکانیزم حفاظتی استاندارد در مقابل آتش را در محیط های مختلف فراهم می کند. کاربری این سیستم به قدری گسترده است که میتواند باعث افزایش امنیت دستگاه های حساس الکتریکی و تجهیزات صنعتی که با عناصر اشتعال زا سروکار دارند شود. این نوع سیستم اطفاء حریق برای محیط هایی که از لحاظ المان های گوناگون دارای محدودیت هستند بسیار ایده آل میباشد.

این سیستم تشکیل شده از گاز کمپرسور مایع است که کاملا بدون بو و بدون رنگ می باشد. نوع ذخیره سازی آن نیز به صورت مایع است. در وضعیت پر ریسک به صورت بخار شفاف یا گاز کاملا بی رنگ که غیر رسانا هم است ساطع می شود. از طرفی بینایی را نیز تحت تاثیر قرار نمی دهد. هیچ اثر آسیب زایی از خود باقی نمی گذارد و درجه سمیت ندارد. لذا می توان بدون استرس از نبود اکسیژن از آن استفاده کرد. سیستم اطفاء حریق FM200 می تواند آتش را با تاثیرات سرکوبگری فیزیکی و هم شیمیایی فرونشاند. نقطه مقابل آن سیستم اطفاء حریق آبی است که در مقاله مربوطه می توانید به مطالعه آن بپردازید.

سیستم اطفاء حریق FM200 چیست؟

سیستم اطفاء حریق FM200 یکی از جدید ترین مکانیزم های عملکردی بر ضد آتش می باشد. یک مکانیزم خاموش کنندگی آتش است که از هیچ آبی استفاده نمی شود. این وجه تشابه برای انواع کپسول آتشنشانی نیز وجود دارد. لذا در نوع حریق هایی که آب باعث بروز خطرات بیشتر می شود بهترین انتخاب هستند. تنها در ثانیه های اول بروز حریق می تواند سبب خاموش شدن آتش شود و از گسترش آن جلوگیری کند. این یک امتیاز بسیار ویژه در بین انواع سیستم های اطفاء حریق می باشد.

سیستم اطفاء حریق FM200 چیست؟

آیا FM200 از امنیت بالایی برخوردار است؟

پاسخ کاملا مثبت است اما بستگی به المان های مختلفی دارد. سیستم اطفاء حریق FM200 یک ماده ساختار یافته فعال می باشد که در بسیاری از وسایل و تجهیزات قابل استنشاق حوزه پزشکی به کار گرفته میشود. به واسطه طراحی دقیقی که برای این سیستم اطفاء حریق وجود دارد کاربری آن فوق العاده ایمن است.

این گاز مقدار ماده سمی ناچیزی دارد و در شرایط استفاده بر طبق توصیه های تولیدکننده، خطرات شدید یا بلند مدت ایجاد نمی کند. بخارات به وجود آمده از FM-200 اثر آسیب زایی بر سطح پوست یا چشم ها ندارند. اما هنگامی که به شکل مایع در تماس با بدن باشند، می توانند پوست یا چشم ها را منجمد کنند و سبب سرمازدگی شوند.

اگر استنشاق بخارات FM-200 با غلظت بالایی صورت گیرد امکان دارد منجر به سردرد، از دست دادن تعادل و هوشیاری شود.

نوع کارکرد سیستم اطفاء حریق FM200 چیست؟

مکانیزم عملکردی سیستم اطفاء حریق FM200 بسیار اساسی و کارساز است. FM200 به عنوان یک گاز اطفاء حریق شیمیایی شناخته شده است. با از بین بردن عوامل گرمازا و تاثیر روی عناصری همچون اکسیژن، حرارت و مادهع آتش زا حریق را خاموش می کند. این ذهنیت اشتباه همواره وجود دارد که FM200 میزان حجم اکسیژن محیط را تقلیل می دهد، که درست نیست. چرا که بر میزان اکسیژن اثری ندارد. به همین دلیل است که در سیستم های تنفسی پزشکی بکار گرفته می شود.

به طور کلی میزان غلظت  گاز FM200 چندان بالا نیست و حدودا بین 8 تا 8.5 درصد است که بالاترین تاثیر را برای خاموش کردن آتش خواهد داشت. حریق را معمولا به واسطه گرفتن حرارت خاموش می کند. زمانی که گاز در زمان عملکرد از مایع به گاز تبدیل می شود در کوتاه ترین زمان اثر خود را میگذارد.

FM200 روند فرآیندهای شیمیایی آتش را مختل می کند و حریق را خاموش می کند. پس ما همواره تاکید می کنیم که این گاز دخالتی بر روی میزان اکسیژن ندارد. به عنوان نتیجه توضیحات این سیستم یکی از المان های مثلث آتش که شامل ماده اشتعال زا، اکسیژن و حرارت است را سرکوب میکند.

آیا FM200 از امنیت بالایی برخوردار است؟

امتیازات ارزشمند استفاده از سیستم اطفاء حریق FM200

یکی امتیازات سیستم اطفاء حریق FM200 این است که برای خاموش کردن آتش به المان های کمتری احتیاج دارد. به این مفهوم که تعداد سیلندرها کاهش مییابد و درنتیجه به فضای کوچکتری برای انبار کردن آنها نیاز پیدا می کنیم. اما برخی از مزیت های دیگر شامل موارد ذیل است:

  • کاهش زمان اطفاء حریق

موضوع زمان در خاموش شدن آتش بسیار اهمیت دارد. به طوری که اگر یک سیستم اطفاء حریق نتواند در کوتاه ترین زمان سبب سرکوب آتش شود امکان دارد حجم آن به قدری گسترده شود که عملیات کار را سخت و سنگین کند.

  • صرفه جویی در بودجه

شما با این سیستم اطفاء حریق میتوانید بودجه مجموعه خود را صرفه جویی کنید. به این مفهوم که اگر قصد داشتید آنها را شارژ کنید هزینه آن بسیار مقرون به صرفه است.از طرفی مشکلات فنی و خرابی های ساختاری در آنها به ندرت اتفاق می افتد که این موضوع بستگی به مراقبت های شما دارد.

  • امنیت بسیار بالا

موضوع امنیت در محیط های بسته فوق العاده اهمیت دارد بطوریکه نباید از گازهای سمی استفاده شود. خصوصا در فضاهایی که پرسنل کاری وجود دارند و دائما در رفت و آمد می باشند. در حال حاضر بیش از یک دهه از استفاده آن میگذرد که همه کاربران رضایت بالایی از آن داشته اند.در کنار این ها آسیبی نیز به محیط زیست وارد نمی کنند. میزان تخریب هایی که آتش ایجاد میکند بسیار فراتر خواهد بود و سیستم اطفاء حریق FM200 کاملا دوستدار محیط زیست است.

  • استفاده در سراسر دنیا

بر اساس آمارهایی که ثبت شده است بیش از ۱۰۰٬۰۰۰ استفاده در کل دنیا داشته اند. بطوریکه فراتر از 70 کشور در جهان از سیستم اطفاء حریق FM200 استفاده میکنند .زمانی که این حجم از کاربری وجود دارد نشان میدهد که یکی از بهترین سیستم ها می باشند.

موارد استفاده سیستم های اطفاء حریق FM200

موارد استفاده سیستم های اطفاء حریق FM200

کاربری های بسیار گسترده ای را میتوان برای سیستم اطفاء حریق FM200 ذکر کرد که مهم ترین آنها شامل موارد ذیل می باشد:

  • مراکز داده
  • اتاق سرور.
  • مراکز مخابراتی
  • محیط های درمانی و پزشکی
  • اتاق تمیز
  • مراکز ساخت وسایل روباتیک
  • انبارهای ذخیره ساز مایعات اشتعال زا

خرید تجهیزات اطفاء حریق از شرکت بهسازان سرای مهر آهنگ

خرید تجهیزات اطفاء حریق از شرکت بهسازان سرای مهر آهنگ

شرکت بهسازان سرای مهر آهنگ طیف گسترده ای از محصولات از جمله انواع جعبه آتشنشانی، علائم هشداردهنده، سیستم اعلام حریق و سایر محصولات پرکاربرد که در همین سایت قابل رویت هستند را با بهترین قیمت به فروش می رساند. در کنار این ها اگر به دنبال یک سیستم اطفاء حریق کاربردی و ایمن هستید ما میتوانیم برای انواع ساختمان های تجاری، صنعتی و مسکونی یک پروژه استانداردی را تکمیل کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برند