عملیات آتش نشانی چیست و چه انواعی دارد؟ + عملیات h ،p و f
عملیات آتش نشانی چیست و چه انواعی دارد؟ + عملیات h ،p و f
فروردین 21, 1403
شیلنگ جعبه آتش نشانی چه نوع شیلنگی است و چقدر طول دارد؟
شیلنگ جعبه آتش نشانی چه نوع شیلنگی است و چقدر طول دارد؟
فروردین 21, 1403
عملیات آتش نشانی چیست و چه انواعی دارد؟ + عملیات h ،p و f
عملیات آتش نشانی چیست و چه انواعی دارد؟ + عملیات h ،p و f
فروردین 21, 1403
شیلنگ جعبه آتش نشانی چه نوع شیلنگی است و چقدر طول دارد؟
شیلنگ جعبه آتش نشانی چه نوع شیلنگی است و چقدر طول دارد؟
فروردین 21, 1403

آشنایی با جعبه آتش نشانی دوطبقه روکار و توکار + وزن قابل تحمل

آشنایی با جعبه آتش نشانی دوطبقه روکار و توکار + وزن قابل تحمل

احتمالا شما هم تا به حال جعبه‌هایی که در ساختمان‌ها وجود دارند و درون آن‌ها کپسول‌های آتش نشانی قرار گرفته است را دیده‌اید، این جعبه‌ها با نام جعبه آتش نشانی شناخته می‌شوند که از نظر ابعاد، جنس و متریال‌های مختلف به انواع متفاوتی تقسیم بندی می‌شوند. یکی از انواع جعبه‌های آتش نشانی موجود در بازار، جعبه آتش نشانی دوطبقه است که توانسته با دو محفظه جداگانه امکان قرار دادن قرقره آتش نشانی و کپسول آتش نشانی را فراهم کند. این جعبه‌های آتش نشانی از نظر نحوه نصب به دو دسته توکار و روکار تقسیم‌بندی می‌شوند که در ادامه مقاله بیشتر با جزئیات آن‌ها آشنا خواهید شد.

جعبه آتش نشانی دوطبقه چیست؟

جعبه آتش نشانی به جعبه‌ای گفته می‌شود که در آن فضای مناسب برای قرار دادن وسایل اطفای حریق مانند قرقره آتش نشانی و کپسول آتش نشانی وجود دارد. یکی از انواع این جعبه‌ها، فایر باکس دوطبقه است که در آن دو محفظه متفاوت برای قرار دادن قرقره آتش نشانی و کپسول آتش نشانی وجود دارد. این جعبه‌ها با جعبه‌های آتش نشانی دوقلو متفاوت هستند؛ اما عملکرد مشابهی دارد.

دلیل اینکه دو محفظه جداگانه در این جعبه‌های آتش نشانی در نظر گرفته می‌شود، دسترسی راحت‌تر به کپسول‌های آتش نشانی و قرقره است. جعبه آتش نشانی مدل دو طبقه می‌تواند به صورت تک درب یا دو درب ساخته شود که هر کدام مناسب اجرا در ساختمان‌های مختلف هستند؛ اما مدل دو درب به دلیل دسترسی ساده‌تر گزینه بهتری در نظر گرفته می‌شود.

انواع جنس جعبه آتش نشانی دو طبقه

جعبه آتش نشانی دوطبقه به دلیل اینکه دو محفظه متفاوت برای قرارگیری کپسول آتش نشانی و قرقره آتش نشانی دارد، باید جنس مرغوب و باکیفیتی داشته باشد تا بتواند وزن بالا را تحمل کند. متریال‌هایی که می‌توانند برای این جعبه‌های آتش نشانی استفاده شوند شامل موارد زیر هستند:

  • فولاد
  • استیل ضد زنگ
  • فایبرگلاس

در حال حاضر متداول‌ترین نوع جعبه آتش نشانی دوطبقه موجود در بازار با جنس استیل ضد زنگ تولید می‌شود. چرا که استیل هم جنس بسیار مرغوبی دارد و هم در برابر رطوبت و ضربه مقاومت بالایی دارد. زیبایی جعبه‌های آتش نشانی استیل نیز چندین برابر بیشتر از سایر جعبه‌های آتش نشانی است. از این رو برای ساختمان‌هایی که جعبه‌های آتش نشانی آن‌ها در معرض دید قرار دارند، استفاده از فایر باکس دو طبقه بیشتر توصیه می‌شود.

جعبه آتش نشانی دوطبقه چیست؟

انواع فایر باکس دو طبقه از نظر نحوه نصب

انواع فایر باکس دو طبقه از نظر نحوه نصب را می‌توان به دو دسته توکار و روکار تقسیم بندی کرد. جعبه‌های آتش نشانی روکار و توکار هر دو انتخاب عالی برای نصب در ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری هستند و عملکرد کلی آن‌ها متفاوت نیست. فقط در جزئیات نصب با هم متفاوت‌اند که باید حتما به آن‌ها توجه داشته باشید.

1- فایر باکس روکار دو طبقه

فایر باکس روکار دو طبقه یکی از انواع فایر باکس‌های موجود در بازار است که روی دیوار نصب می‌شود و به همین خاطر با نام روکار شناخته می‌شود. فایر باکس روکار دو طبقه، می‌تواند روی دیوار نصب گردد و محلی را برای دسترسی به قرقره آتش نشانی و کپسول‌های آتش نشانی به وجود آورد. این فایر باکس‌ها سهولت نصب بیشتری نسبت به مدل توکار دارند، به همین خاطر فروش آن‌ها متداول‌تر است.

2- فایر باکس توکار دو طبقه

فایر باکس توکار دو طبقه یکی از انواع فایر باکس‌های موجود در بازار است که در داخل دیوار نصب می‌شود. مزیت این فایر باکس‌ها این است که فضای اضافه را اشغال نمی‌کنند. از طرفی به دلیل اینکه از دیوار بیرون نمی‌زنند، حادثه آفرین نیز نخواهند بود. جعبه آتش نشانی دوطبقه توکار باید حتما قبل از ساخت دیوار انتخاب شوند تا بر اساس ابعاد آن‌ها، بتوان دیوار را نیز به اجرا درآورد. در صورتی که این کار انجام نشود، باید دیوار تخریب و سپس فایر باکس در آن نصب شود.

وزن قابل تحمل توسط جعبه آتش نشانی دو طبقه

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در هنگام خرید و نصب فایر باکس دو قلو و دو طبقه به آن توجه داشته باشید، وزن قابل تحمل توسط این جعبه‌های آتش نشانی ست. جعبه‌های آتش نشانی دو طبقه می‌توانند با ورقه‌های استیل 1 تا 2 میلی متر یا فولاد و فایبرگلاس ساخته شوند که هر کدام وزن قابل تحمل متفاوتی دارند. بسته به اینکه اندازه این جعبه‌های آتش نشانی چقدر است و میزان ضخامت ورق به کار رفته در این جعبه‌ها چقدر در نظر گرفته می‌شود، وزن قابل تحمل آن‌ها نیز متفاوت است. به دلیل اینکه کپسول‌های آتش نشانی وزن بالایی دارند، باید حتما بر اساس حجم این کپسول‌ها و وزن آن‌ها جعبه آتش نشانی با وزن قابل تحمل مناسب را خریداری کنید.

انواع فایر باکس دو طبقه از نظر نحوه نصب

رنگ بندی فایر باکس دو طبقه

فایر باکس دو طبقه را می‌توان با رنگ‌های ضد زنگ پوشش داد. در این صورت هم زیبایی این فایر باکس‌ها تامین می‌شود، هم می‌توان شاهد افزایش مقاومت آن‌ها بود. رنگ بندی جعبه آتش نشانی دوطبقه شامل رنگ قرمز، کرم، سفید و مشکی باشد. هر یک از رنگ‌های این جعبه‌های آتش نشانی مقاومت بالایی در برابر زنگ زدگی دارند و بیشتر جلوه زیبایی را از آن خود کرده‌اند.

بسته به محل نصب جعبه آتش نشانی دوطبقه، می‌توان رنگ خاصی را برای این جعبه‌های آتش نشانی در نظر گرفت. معمولا رنگ قرمز به دلیل توجهی که جلب می‌کند، یکی از بهترین رنگ‌ها برای جعبه آتش نشانی روکار است که اجازه برخورد افراد را به جعبه نمی‌دهد. سایر رنگ‌ها نیز بسته به نیاز قابل استفاده‌اند.

به سازان سرای مهر آهنگ؛ تولید کننده انواع جعبه آتش نشانی دوطبقه

به سازان سرای مهر آهنگ تولید کننده انواع جعبه آتش نشانی دوطبقه است که توانسته محصولات خود را با کیفیت بالا به بازار عرضه کند. برای خرید انواع جعبه آتش نشانی استیل، دو قلو و دو طبقه می‌توانید از طریق سایت بسما کمک بگیرید. بهترین محصولات با ضمانت کیفیت به شما مشتریان عزیز ارائه می‌شوند. می‌توانید علاوه بر جعبه‌های آتش نشانی از سایر محصولات اطفای حریق موجود در این سایت نیز دیدن کرده و با توجه به نیاز ساختمان از آن‌ها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برند