جستجو
Close this search box.

جستجو
Close this search box.
سیستم ضد حریق چیست؟ + آشنایی با انواع این سیستم و عملکرد آن
سیستم ضد حریق چیست؟ + آشنایی با انواع این سیستم و عملکرد آن
مرداد 17, 1403
سیستم اطفاء حریق خشک: مهار آتش از طریق فناوری پیشرفته
گاز FM200 یک ماده خاموش‌کننده حریق
مرداد 17, 1403
سیستم ضد حریق چیست؟ + آشنایی با انواع این سیستم و عملکرد آن
سیستم ضد حریق چیست؟ + آشنایی با انواع این سیستم و عملکرد آن
مرداد 17, 1403
سیستم اطفاء حریق خشک: مهار آتش از طریق فناوری پیشرفته
گاز FM200 یک ماده خاموش‌کننده حریق
مرداد 17, 1403

جعبه آتش نشانی توکار چیست؟ (راهنما و نکات مهم برای خرید آن)

جعبه آتش نشانی توکار چیست؟ (راهنما و نکات مهم برای خرید آن)

یکی از تجهیزاتی که می‌تواند در کنار سیستم اعلام حریق در ساختمان‌ها مورد استفاده قرار گیرد و برای اطفای حریق سرعتی و ایمن استفاده شود، جعبه آتش نشانی است. این جعبه‌ها از نظر نحوه نصب به دو دسته توکار و روکار تقسیم بندی می‌شوند که هر کدام را می‌توان بسته به نیاز مورد استفاده قرار داد. جعبه آتش نشانی توکار همانطور که از نامش مشخص است، در داخل دیوار نصب می‌گردد و می‌توان آن را برای قرار دادن تجهیزاتی همچون کپسول آتش نشانی و تجهیزات دیگر برای اطفای حریق مورد استفاده قرار داد.

جعبه آتش نشانی توکار چیست؟

جعبه آتش نشانی یکی از انواع تجهیزاتی است که می‌تواند برای سیستم اطفا حریق دستی مورد استفاده قرار گیرد. تجهیزاتی همچون کپسول آتش نشانی باید در جعبه‌هایی قرار بگیرند که از سرقت و ضربه دیدن آن‌ها جلوگیری شود. از این رو جعبه‌های آتش نشانی با تنوع رنگ و ابعاد تولید شده‌اند تا بتوان از آن‌ها مطابق با نیاز استفاده کرد.

جعبه آتش نشانی توکار همانطور که از نامش مشخص است، یک نوع فایر باکس است که در داخل دیوار نصب می‌شود. ظاهر زیبا و عدم اشغال فضای اضافه در محیط از جمله مزایای استفاده از جعبه‌های آتش نشانی توکار است. به گونه‌ای که پیشنهاد می‌شود برای فضاهای کوچک حتما از این محصول استفاده گردد. این جعبه‌ها می‌توانند در ابعاد، رنگ‌ها و طرح‌های مختلف ساخته شوند تا ضمن محافظت از تجهیزات آتش نشانی، ظاهر زیبایی نیز به فضا بدهند.

ابعاد جعبه آتش نشانی توکار

ابعاد جعبه‌های آتش نشانی توکار دارای تنوع بالایی هستند و می‌توان بسته به نیاز این جعبه‌ها را خریداری و مورد استفاده قرار داد. کوچک‌ترین مدل از این جعبه‌ها با سایز 50 در 60 سانتی متری تولید می‌شوند که تک کابین هستند. این جعبه‌ها را می‌توان با سایزهای بزرگ‌تر نیز تولید کرد تا امکان استفاده از دو کابین وجود داشته باشد. از جمله ابعاد متداول این جعبه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود؛ اما کلیه مشتریان می‌توانند این جعبه‌های آتش نشانی را با ابعاد دلخواه و سفارشی خریداری نمایند.

  • فایر باکس توکار 50 در 60
  • فایر باکس توکار 60 در 70
  • فایر باکس توکار 70 در 90

برای خرید جعبه آتش نشانی توکار به چه نکاتی توجه کنیم؟

قیمت جعبه آتش نشانی توکار

قیمت جعبه آتش نشانی توکار وابسته به جنس این جعبه‌ها، ابعاد و تک کابین یا دو کابین بودن آن‌ها است. جعبه‌های آتش نشانی توکار اگر کیفیت بالایی داشته باشند و با جنس فلزی مرغوب ساخته شوند، قیمت نسبتا بالاتری نسبت به جعبه‌های آتش نشانی پلاستیکی و فایبرگلاس دارند. همچنین به کار رفتن فلزات مرغوب با ضخامت‌های بالا نیز ضمن افزایش کیفیت این جعبه‌ها، باعث افزایش قیمت آن‌ها نیز خواهد شد.

برای خرید جعبه آتش نشانی توکار به چه نکاتی توجه کنیم؟

خرید جعبه آتش نشانی توکار زمانی امکان پذیر است که با توجه به ابعاد این جعبه‌های آتش نشانی داخل دیوار خالی باشد. این جعبه‌های آتش نشانی از نظر جنس، ابعاد و همچنین نحوه طراحی تنوع بالایی دارند. از این رو باید در هنگام خرید آن‌ها به یک سری نکات توجه داشته باشید که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • تعداد طبقات جعبه آتش نشانی

جعبه‌های آتش نشانی توکار می‌توانند به صورت تک طبقه و تک درب یا دو طبقه و دو درب ساخته شوند. بسته به نیاز محیط و تجهیزاتی که قرار است در جعبه‌های آتش نشانی قرار بگیرند، می‌توان هر کدام از این جعبه‌ها را سفارش داد. طبیعتا هر چقدر تعداد طبقات جعبه‌های آتش نشانی بیشتر باشد، با نظم بیشتری می‌توان وسایل را جایگذاری کنید.

  • جنس جعبه آتش نشانی

جنس جعبه آتش نشانی توکار عامل مهمی برای تعیین کیفیت و دوام آن است. هر چقدر جعبه‌های آتش نشانی جنس مرغوب‌تر و باکیفیت‌تری داشته باشند، عملکرد آن‌ها نیز بهبود پیدا خواهد کرد. جعبه آتش نشانی استیل توکار به عنوان پرفروش‌ترین انواع جعبه‌های آتش نشانی شناخته می‌شود که هم ماندگاری زیادی دارد، هم اینکه در برابر ضربه مقاوم است. سایر جعبه‌های آتش نشانی از جمله پلاستیکی و فایبرگلاس نیز می‌توانند انتخاب اقتصادی‌تری محسوب شوند.

  • طراحی و رنگ درب فایر باکس

یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که باید در هنگام خرید فایر باکس توکار به آن توجه کنید، طراحی و رنگ این جعبه‌ها است. به دلیل اینکه جعبه‌های آتش نشانی توکار در معرض دید قرار دارند باید طراحی زیبایی نیز داشته باشند. امکان سفارش این جعبه‌ها در رنگ‌بندی و طرح‌های مختلف وجود دارد و می‌توان بسته به فضای دکوراسیون داخلی، هر کدام از این جعبه‌ها را سفارش داد.

  • ابعاد و اندازه آن

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید برای خرید جعبه آتش نشانی توکار به آن توجه کنید، ابعاد است. این جعبه‌ها باید بر اساس تجهیزاتی که قرار است در داخل آن‌ها قرار بگیرند، استفاده شوند. بنابراین، لزومی به خرید این جعبه‌های آتش نشانی با ابعاد بزرگ نیست و می‌توان آن‌ها را با ابعاد مناسب برای قرار دادن تجهیزات و کاهش فضای اشغال شده مورد استفاده قرار داد.

جعبه آتش نشانی روکار بهتر است یا توکار؟

جعبه آتش نشانی روکار بهتر است یا توکار؟

به طور کلی هر کدام از انواع این جعبه‌های آتش نشانی دارای مزایای خاصی هستند و هر دو می‌توانند برای محافظت از تجهیزاتی که در هنگام اطفای حریق باید استفاده شوند، مورد استفاده قرار گیرند. در صورتی که فضایی در داخل دیوار برای قرار دادن جعبه آتش نشانی یا فایر باکس وجود دارد، می‌توان از جعبه‌های آتش نشانی توکار استفاده کرد که هم فضای کمتری را اشغال می‌کنند، هم اینکه زیبایی ظاهری فضا را چندین برابر خواهند کرد.

در صورتی که در داخل دیوار، فضایی برای قرار دادن جعبه‌های آتش نشانی وجود ندارد، نیازی به تخریب نیست و می‌توان از جعبه‌های آتش نشانی روکار استفاده کرد. اما در اولویت سازندگان ساختمان‌ها این است که برای کاهش فضای اشغال شده و ایمنی افراد در حال عبور و مرور، از جعبه‌های آتش نشانی توکار استفاده گردد.

خرید انواع جعبه آتش نشانی توکار از به سازان سرای مهر آهنگ

شرکت به سازان سرای مهر آهنگ از ابتدا فعالیت خود را برای تولید جعبه‌های آتش نشانی آغاز کرد و توانست محصولات خود را با بهترین کیفیت به بازار عرضه نماید. کلیه جعبه‌های آتش نشانی با سایزبندی متفاوت در این مجموعه تولید و به مشتریان ارائه می‌شوند. در صورت نیاز به جعبه‌های آتش نشانی توکار، می‌توانید مدل‌های موجود را بررسی کرده و مطابق با نیاز خود بهترین محصول را ابعاد مناسب سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برند