د فایر بیم پلاس
د فایر بیم پلاس
اردیبهشت 20, 1399
راه پله ساختمان
راه پله ساختمان
اردیبهشت 20, 1399
د فایر بیم پلاس
د فایر بیم پلاس
اردیبهشت 20, 1399
راه پله ساختمان
راه پله ساختمان
اردیبهشت 20, 1399

ایمنی در معماری

ایمنی در معماری

ایمنی در معماری

قسمت دوم:

آشنایی با درهای مقاوم در برابر حریق:

ایمنی در معماری درهای مقاوم در برابر حریق بعنوان جزئی از راه خروج در ساختمان ها محسوب میشود و به لحاظ عملکردی با درهای ضد سرقت و سایر درها متفاوت می باشند . درهای دودبندی که از جنس مقاوم در برابر حریق و حرارت میباشد و با جداسازی فضاها از یکدیگر به صورت دودبند مانع از گسترش حریق و محصولات ناشی از آن میشوند. این در ها در بالا بردن ایمنی ساختمان و کاهش خسارات حاصل از آتش سوزی نقش بسیار مهمی را ایفا نموده وباعث خروج امن ساکنین از ساختمانی که دچار حریق شده میشود.
اجرای این دربها برای کاربری های پرمخاطره و ساختمان هایی که بار تصرف زیادی دارند مانند ساختمان های بلند مرتبه ،کاربری های خاص ، ورزشگاه ها، مجتمع های مسکونی و تجاری ، فضاهای تجمعی، فرودگاهها ، نیروگاهها، راهروهای ارتباطی بیمارستان و اماکن اداری، سالنهای همایش ، پالایشگاهها ،اتاق تاسیسات و موتورخانه ، اتاق پمپ آتش نشانی، انبارها و…. ضروری می باشد………..

ایمنی :

تعریف ایمنی عبارت است از میزان درجه دور بودن از خطر، واژه (Hazard) که در تعریف علمی ایمنی آمده است، در واقع شرایطی است که دارای پتانسیل رساندن آسیب به کارکنان، تجهیزات و ساختمانها، از بین بردن مواد یا کاهش کارایی در اجرای یک وظیفه از پیش تعیین شده می باشد.

هنگامی که (Hazard) وجود دارد  امکان وقوع اثرات منفی یاد شده وجود خواهد داشت.

کلمه (Danger) گویای قرارگرفتن در معرض یک  (Hazard) است، یه این ترتیب ایمنی متضاد (Danger) بوده است، و در صدد حذف خطرات بالفعل موجود در محیط کار می باشد.

ایمنی به طور صد در صد و متعلق وجود ندارد و عملا هم هیچگاه حاصل نخواهد شد از اینروست که گفته می شود ایمنی حفاظت نسبی در برابر خطرات است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برند