سیستم اطفاء حریق گازی
نحوه انتخاب نوع سیستم اطفاء حریق برای یک مکان
دی 12, 1400
سیستم اعلام حریق پروژه مسکونی مهتاب ۲
دی 12, 1400
سیستم اطفاء حریق گازی
نحوه انتخاب نوع سیستم اطفاء حریق برای یک مکان
دی 12, 1400
سیستم اعلام حریق پروژه مسکونی مهتاب ۲
دی 12, 1400

آشنایی با انواع سیستم های اطفاء حریق گازی

انواع سیستم های اطفاء حریق گازی - basma

در مقاله قبلی نحوه انتخاب نوع سیستم اطفاء حریق برای یک مکان را مورد بررسی قرار دادیم و فهمیدیم که در چه فضاهای باید از سیستم اطفاء حریق گازی استفاده شود.در این مقاله قصد داریم انواع سیستم های اطفاء حریق گازی را مورد بررسی قرار بدهیم تا پایان مقاله همراه ما باشید.

سیستم حریق گازی یک نوع از سیستم های اطفاء حریق است که محصولات موجود در این نوع به چند دسته مختلف تقسیم می شوند که عبارتند از:

  • سیستم های FM200 که به آن HFC-227EA هم می گویند
  • سیستم های IG یا Inert Gas
  • سیستم های CO2

هرکدام از این سیستم ها دارای یک سری مزایا و معایب هستند که با توجه به فضا و مزایا و معایب آن ها از هرکدام از آن ها استفاده می شود. رایج ترین و پرکاربردترین نوع سیستم اطفاء حریق، سیستم اطفاء حریق گازی FM200 یا HFC-227EA است که در حدود 80 درصد پروژه های که در کلاس حریق B و C قرار دارند و نیاز هست که از سیستم اطفاء حریق گازی استفاده شود از سیستم FM200 استفاده می شود به همین دلیل بیشتر  در این مقاله این سیستم را معرفی خواهیم کرد.

انواع سیستم های اطفاء حریق گازی - basma

سیستم اطفاء حریق گازی نوع FM200  یا HFC-227EA

این نوع گاز را برای اولین بار شرکت دوپُن ( DuPont)  استفاده کرد و آن را به اسم تجاری  FM200 نام گذاری کرد و از آن پس این نوع سیستم ها را به این نام می شناسند که در اصل FM یک برند تجاری است و HFC-227EA ماده اطفائی است که در این سیستم مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع سیستم های اطفاء حریق گازی - basma

بیشتر فضاهای که برای آن ها از سیستم اطفاء حریق گازی استفاده می شود، اتاق سرور، اتاق مخابرات،اتاق برق، در مراکز صنعتی سب استیشن، صندوق امانات یا خزانه بانک ها هستند که جزء کلاس حریق B,C محسوب می شوند و حتما باید از سیستم حریق گازی استفاده شود تا در هنگام اطفاء حریق، ماده ای که آتش را خاموش می کند روی اشیاء آن محیط اثر مخرب نداشته باشد.

انواع سیستم های اطفاء حریق گازی - basma

به طور مثال در اتاق سرور یا اتاق مخابرات تجهیزاتی که در این اتاق ها نگهداری می شود بسیار گرانبها هستند و در صورتی که از سیستم اطفاء حریق آبی استفاده شود، ماده خاموش کنده آتش که آب هست باعث تخریب آن تجهیزات می شود که این خود باعث ایجاد زیان بالای برای آن مجموعه می شود.

انواع سیستم های اطفاء حریق گازی - basma (1)

بنابراین می توان گفت که در همه بانک های موجود در کل استان ها و شهرستان و اکثر شرکت های بزرگ، بیمارستان ها، مراکز نظامی، بیمارستان ها و … یک اتاق به نام اتاق سرور وجود دارد که در آن تجهیزاتی وجود دارد که کار آن ها تبادل دیتا و اطلاعات هست و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند که به همین دلیل از سیستم اطفاء حریق گازی استفاده می کنند.

انواع سیستم های اطفاء حریق گازی - basma

یا اینکه در صندوق امانات یا خزانه بانک ها که در این مکان ها مواردی همچون ارز، جواهرات و … نگهداری می شود یا اتاق های بایگانی اداراتی همچون قوه قضایی که اسناد نگهداری شده از اهمیت بالای برخوردار هستند حتما باید برای این نوع مکان ها سیستم اطفاء حریق گازی در نظر گرفته شود که پس از تخلیه و عملکرد سیستم آن مواردی که در اتاق هستند از بین نروند.

با ما در ارتباط باشید:

  • آدرس :ایران- اصفهان- خیابان وحید تقاطع وحید و محتشم کاشانی مجتمع عزیز خانی طبقه سوم واحد 33
  • شماره تماس دفتر:   36247584 (31) 0098
  • ایمیل :  [email protected]
  • شماره واتساپ:09306016798

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برند