آبپاش اتوماتیک حساس به دما؛ ویژگی ها و انواع
آبپاش اتوماتیک حساس به دما؛ ویژگی ها و انواع
اردیبهشت 1, 1403
آبپاش اتوماتیک حساس به دما؛ ویژگی ها و انواع
آبپاش اتوماتیک حساس به دما؛ ویژگی ها و انواع
اردیبهشت 1, 1403

شیلنگ جعبه آتش نشانی برزنتی؛ مشخصات فنی و ویژگی ها

شیلنگ جعبه آتش نشانی برزنتی؛ مشخصات فنی و ویژگی ها
جعبه درب استیل پیشرو دودی

جعبه آتنش نشانی استیل

جعبه درب استیل پیشرو دودی (عمودی): seo done - جعبه درب استیل پیشرو دودی (عمودی) جعبه درب استیل پیشرو دودی | این مدل از جعبه آتش نشانی با طراحی منحصر به فردی ساخته میشود . نصب این جعبه آتش نشانی زیبایی محوطه لابی یا پاگرد های آسانسور را دوچندان خواهد کرد . درب جعبه آتش نشانی استیل دودی بوسیله مرغوب ترین ورق استیل با رنگ دودی آینه ای ساخته میشود .دربجعبه استیل پیشرو دودی کاملا ضد زنگ میباشد . و توسط ورق فومیزه به ضخامت ۱۶ میلی متر مقاوم سازی میگردد . چاپ علایم مربوط به تجهیزات آتش نشانی و کپسول آتش نشانی با رنگ مخصوص انجام شده و پس ار چاپ در کوره پخته میگردد. این قابلیت وجود دارد که لوگو مورد نظر کارفرما روی جعبه ها چاپ گردد.

در بسیاری از انواع سیستم‌های اطفاء حریق مانند فایرباکس‌ها وجود شیلنگ جعبه آتش نشانی برزنتی بسیار حیاتی می‌باشد. در واقع بدون این شیلنگ‌ها شما نمی‌توانید سیالات آب را با فشار مناسب در جهت خاموش کردن آتش مورد استفاده قرار دهید. همانطور که از نام این محصول مشخص است ساخته شده از متریال برزنت است. بنابراین آن مقاومت، طول عمر و استحکام ساختاری که انتظار دارید به طور کامل در این نوع شیلنگ‌ها وجود دارد. البته این‌ها بخشی از ویژگی‌های شیلنگ‌های آتش‌نشانی است. در ادامه می‌خواهیم ضمن ذکر مشخصات فنی جزئیات بیشتری را نیز ارائه دهیم.

مشخصات فنی شیلنگ جعبه آتش نشانی برزنتی

المان‌های فنی گوناگونی را می‌توان برای شیلنگ جعبه آتش نشانی برزنتی ذکر کرد که برخی از مهم‌ترین آنها شامل موارد ذیل می‌باشد.

  • با توجه به محدودیت ساختاری که انواع جعبه آتش‌نشانی دارند معمولاً از سایزهای استاندارد شیلنگ حداکثر تا 2.5 اینچ برای فایرباکس‌ها استفاده می‌شود. البته ابعاد جعبه آتش نشانی نیز می‌تواند مستقیماً روی سایز شیلنگ اثر بگذارد.
  • لایه بیرونی شیلنگ جعبه آتش نشانی برزنتی ساخته شده از الیاف پلی استر می‌باشد که با تراکم بسیار بالا و ضخامت مناسب یک ساختار پارچه ای ضخیم را ایجاد می‌کند.
  • بخش داخلی آن یک لایه جداگانه یا تیوب پلیمری منعطف و با کیفیت دارد که به لایه برزنتی متصل است. در فرایند تولید لایه داخلی کاملاً نفوذناپذیر است و مخصوص هدایت سیالات می‌باشد.
  • در مراحل ساخت از دستگاه بخار داغ استفاده می‌شود که علاوه بر رفع چروک‌های داخلی تیوب پلیمری آنها را مستقیماً به لایه برزنتی یا پارچه متصل می‌کند و باعث پایداری آن می‌شود.
  • شیلنگ جعبه آتش نشانی می‌تواند در اندازه‌های 20 متری و مدل‌های دیگر آن 30 متری نیز طراحی و ساخته شوند. بنابراین شما اشراف بیشتری برای اطفاء حریق خواهید داشت.
  • نوع بسته‌بندی این شیلنگ‌ها به صورت رول شده می‌باشد. بنابراین در فرایند خرید و نقل و انتقال آن عملاً تمام سطح شیلنگ در تماس با تنش‌های محیطی قرار نمی‌گیرد و کاملاً سالم باقی می‌ماند.

مشخصات فنی شیلنگ جعبه آتش نشانی برزنتی

ویژگی‌ها و مزیت‌های شیلنگ جعبه آتش نشانی برزنتی

شیلنگ جعبه آتش نشانی برزنتی از ویژگی‌ها و مزیت‌های متعددی برخوردار می‌باشد. در وهله اول آنکه این شیلنگ‌ها به دلیل انعطاف پذیری بالایی که دارند به راحتی می‌توانند در دور قرقره‌های فلزی که در داخل فایرباکس نصب شده‌اند پیچانده شوند و عملاً در متراژ‌های بلند درون یک محفظه قرار بگیرند. ویژگی مهم دیگر شیلنگ این است که اگر می‌خواهید متراژ آنها را افزایش دهید می‌توانید از دو کوپلینگ در انتهای آنها استفاده کنید و با ایجاد یک اتصال محکم سبب افزایش طول آنها شوید.

این کوپلینگ‌ها رابط های استانداردی هستند که دچار نشتی نمی‌شوند. به دلیل آنکه بخش خارجی آنها ساخته شده از برزنت‌های با مواد پلی استر و تراکم بالا می‌باشد عملاً تماس با حرارت‌های ناشی از حریق نمی‌تواند به بخش داخلی آن که همان تیوب‌های پلیمری هستند آسیبی را وارد کنند.

لذا می‌توان این نوع از ساختار شیلنگ جعبه آتش نشانی برزنتی را ضد حریق دانست. در کنار این‌ها الیاف برزنتی نیز تا حدودی آبگریز است. تماس رطوبت یا سیالات آب با آنها سبب سنگینی پارچه دور لوله نمی‌شود. طراحی و متریال شیلنگ‌های آتش نشانی می‌تواند فشارهای داخلی بسیار بالایی را ناشی از سیالات آب تحمل کنند. وزن سبک و قابلیت تاشوندگی ایده‌آل جزو امتیازاتی است که باعث می‌شود این شیلنگ‌ها کاربری سهل و آسانی در مواقع اضطراری آتش سوزی داشته باشند.

ویژگی‌ها و مزیت‌های شیلنگ جعبه آتش نشانی برزنتی

نحوه مراقبت‌های صحیح از شیلنگ جعبه آتش نشانی برزنتی

مراقبت‌های صحیح از شیلنگ جعبه آتش نشانی برزنتی بسیار اهمیت دارد. اگر می‌خواهید طول عمر این شیلنگ‌ها افزایش پیدا کند بهتر است مواردی که برای نگهداری آنها مد نظر است را انجام دهید. در وهله اول به دلیل الیاف برزنتی که در ساخت این شیلنگ‌ها استفاده شده است عملاً نباید در تماس با اجسام تیز برنده قرار بگیرند. در حین استفاده نیز حتماً مراقب باشید این شیلنگ‌ها با اجسام تیز برخورد نکنند. گرچه بدنه آنها می‌تواند در برابر حرارت مقاوم باشد اما محدودیتی برای آن تعریف شده است. یعنی اگر دمای محیط 120 درجه سانتیگراد شد این شیلنگ‌ها تا 2 دقیقه ساختار سالم خود را حفظ می‌کنند. اما نباید بیش از این در تماس با حرارت باشند. خصوصاً اگر شعله‌های مستقیم به بدنه آنها برخورد کند می‌توانند پس از چند دقیقه آسیب ببینند.

همیشه به صورت دوره‌ای محل اتصالات آنها را که شامل اتصال کوپلینگ به هیدرانت و شیر فلکه‌ها و همچنین نازل‌ها است را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید. این کار باعث می‌شود که از عملکرد صحیح سیستم اطفاء حریق مشتمل بر شیلنگ جعبه آتش نشانی برزنتی و متعلقات دیگر اطمینان کامل داشته باشید. البته سایز بندی‌های دیگری نیز برای آن وجود دارد که برای ماشین آلات سنگین آتش نشانی طراحی و ساخته شدند و می‌تواند در پروژه‌های عظیم اطفاء حریق مورد استفاده قرار بگیرد. شیلنگ‌های فایرباکس‌ها قدری سایزبندی محدودی دارند. در مجموع مراقبت‌های اولیه برای هر دو نوع شیلنگ به یک میزان صدق می‌کند.

خرید انواع شیلنگ‌های آتش نشانی از شرکت بهسازان سرای مهرآهنگ

شرکت بهسازان سرای مهرآهنگ به عنوان تولید کننده انواع فایرباکس یا جعبه آتش نشانی، متعلقات دیگر آن همچون شیلنگ آتش نشانی برزنتی، شیر فلکه‌ها، نازل‌ها، انواع کوپلینگ‌ها، متعلقات کاربردی که برای راه‌اندازی فایرباکس‌ها استفاده می‌شود را عرضه می‌کند. در کنار این‌ها سیستم‌های اعلام حریق پیشرفته در مدل‌های دیتکتور حرارتی، دیتکتور گازی، دیتکتور لیزری همچنین پنل‌های آتش نشانی را نیز با قیمت مناسب به دست مشتریان می‌رساند. برای دریافت اطلاعات تکمیلی و کسب مشاوره و همچنین آگاهی از قیمت با این شرکت در تماس باشید.

نحوه مراقبت‌های صحیح از شیلنگ جعبه آتش نشانی برزنتی

شما میتوانید برای خرید آنلاین جعبه آتش نشانی پیشرو از قسمت بالای صفحه از طریق صفحه محصولات و قسمت جعبه آتش نشانی

اقدام به سبد خرید اقدام نمایید .

در صورت بروز مشکل با شماره تلفن ۰۹۳۰۶۰۱۶۷۹۸ تماس بگیرید .

کانال تلگرام جعبه آتش نشانی پیشرو

telegram logo icon 5 300x191 - ابعاد استاندارد جعبه آتش نشانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برند