راهنمای کامل انواع تجهیزات آتش نشانی
راهنمای کامل انواع تجهیزات آتش نشانی
فروردین 21, 1403
عملیات آتش نشانی چیست و چه انواعی دارد؟ + عملیات h ،p و f
عملیات آتش نشانی چیست و چه انواعی دارد؟ + عملیات h ،p و f
فروردین 21, 1403
راهنمای کامل انواع تجهیزات آتش نشانی
راهنمای کامل انواع تجهیزات آتش نشانی
فروردین 21, 1403
عملیات آتش نشانی چیست و چه انواعی دارد؟ + عملیات h ،p و f
عملیات آتش نشانی چیست و چه انواعی دارد؟ + عملیات h ،p و f
فروردین 21, 1403

فایر باکس استیل و انواع آن + نحوه نصب جعبه آتش نشانی استیل

محتویات جعبه آتش نشانی استیل

فایر باکس با جعبه آتش نشانی به جعبه‌ای گفته می‌شود که در آن تجهیزات مختلف آتش نشانی مانند شلنگ، کپسول و … قرار می‌گیرند تا از آن‌ها در برابر ضربه و آسیب دیدگی محافظت شود. فایر باکس‌ها از جنس‌های مختلفی ساخته شده‌اند که هر کدام قابلیت‌های خاص خودشان را دارند. یکی از انواع جعبه‌های آتش نشانی موجود در بازار، فایر باکس استیل است. این محصول از جنس استیل ساخته شده و جنس بسیار مرغوب و باکیفیتی دارد. می‌توان از جعبه آتش نشانی استیل برای محیط‌هایی که رطوبت هوا زیاد است و یا نیاز به یک جعبه دکوراتیو جذاب می‌باشد، استفاده کرد. برای آشنایی بیشتر با این جعبه‌های آتش نشانی و انواع آن‌ها با ما همراه باشید.

فایر باکس استیل چیست؟

استیل یکی از انواع ورق‌های فلزی است که به دلیل داشتن مقاومت بالا در برابر رطوبت، زنگ زدگی و ضربه می‌تواند برای ساخت جعبه آتش نشانی نیز مورد استفاده قرار گیرد. فایر باکس استیل یکی از انواع جعبه‌های آتش نشانی موجود در بازار است که با جنس ورقه‌های استیل ساخته شده و از نظر زیبایی نسبت به فایرباکس‌های دیگر ارجحیت دارد. این فایر باکس‌ها معمولا با استیل ضد زنگ ساخته می‌شوند تا بتوانند در برابر رطوبت مقاومت بالایی داشته باشند.

انواع فایر باکس استیل

یکی از مواردی که حتما باید در هنگام خرید فایر باکس استیل به آن توجه داشت، جزئیات این فایر باکس‌ها است. فایر باکس‌های استیل از نظر ظاهر و نحوه ساخت به چندین دسته مختلف تقسیم بندی می‌شوند که هر کدام جزئیات متفاوتی دارند. بسته به تجهیزات مورد نیاز برای اطفای حریق در ساختمان ها، می‌توان هر یک از فایر باکس‌های زیر را استفاده کرد.

1- جعبه آتش نشانی تک درب

فایر باکس استیل تک درب یکی از پرفروش‌ترین انواع فایر باکس‌های موجود در بازار است. این فایر باکس دارای یک درب است؛ اما ممکن است در آن دو محفظه جداگانه برای قرار دادن شلنگ آتش نشانی یا کپسول آتش نشانی وجود داشته باشد. جعبه‌های آتش نشانی تک درب در ابعاد و اندازه‌های مختلفی در بازار موجودند تا بتوان بر اساس نیاز هر کدام را در محل نصب کرد.

2- جعبه آتش نشانی دو درب

جعبه آتش نشانی استیل دو درب که به آن فایر باکس دوقلو نیز گفته می‌شود، یکی از انواع جعبه‌های آتش نشانی است که سایز بزرگ‌تری نسبت به فایر باکس‌های تک درب دارد. این جعبه‌های آتش نشانی می‌توانند با دسترسی ساده‌تر مورد استفاده قرار گیرند. معمولا در یک محفظه این جعبه‌های آتش نشانی یک عدد کپسول آتش نشانی و در یک جعبه دیگر شلنگ‌های آتش نشانی و تجهیزات مختلف دیگر برای اطفای حریق قرار می‌گیرند. از این رو برای ساختمان‌هایی که استفاده از شلنگ و کپسول آتش نشانی اهمیت دارد، می‌توان از این نوع فایر باکس استفاده کرد.

جعبه آتش نشانی درب استیل دودی دو قلو تک درب پیشرو

 

3- جعبه آتش نشانی ایستاده

فایر باکس استیل ایستاده یکی از انواع فایر باکس‌های موجود در بازار است که برای آن چند پایه در نظر گرفته می‌شود. این فایر باکس‌ها می‌توانند برای محل‌هایی که نیاز به جعبه‌های آتش نشانی دارند، اما روی دیوار فضای مناسبی برای نصب این جعبه‌ها وجود ندارد مورد استفاده قرار گیرند. فایر باکس ایستاده استیل نیاز به مراقبت بیشتری دارد و باید حتما دقت شود که در جایی آن را قرار داد که افراد با آن برخورد نکنند. مزیت این فایر باکس، امکان جابجایی آن است که در مدل‌های دیواری شاهد آن‌ها نیستیم.

4- جعبه آتش نشانی دیواری

جعبه آتش نشانی دیواری یکی از انواع جعبه‌هایی است که از جنس استیل تولید شده و روی دیوار نصب می‌شود. این جعبه‌ها می‌توانند برای انواع ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری مورد استفاده قرار گیرند. ارتفاع نصب جعبه‌های آتش نشانی دیواری اهمیت بسیار زیادی دارد. چرا که باید همه افراد بتوانند به این جعبه‌ها دسترسی داشته باشند. فایر باکس استیل دیواری به دو نوع توکار و روکار تقسیم بندی می‌شوند که نحوه نصب هر کدام متفاوت است.

نحوه نصب جعبه آتش نشانی

قبل از نصب جعبه آتش نشانی استیل در ساختمان‌های مختلف باید در ابتدا تعیین شود که این جعبه‌ها توکار هستند یا روکار. جعبه‌های آتش نشانی توکار باید در حین ساختمان سازی در محل نصب شوند یا حداقل بر اساس ابعاد آن‌ها، فضای خالی در داخل دیوار در نظر گرفته شود. سپس می‌توان جعبه را به طور کامل داخل دیوار قرار داد، به طوری که امکان باز و بسته کردن درب آن وجود داشته باشد.

نصب جعبه آتش نشانی روکار ساده‌تر است. چرا که این نوع فایر باکس استیل به راحتی روی دیوار نصب می‌شود. فقط باید حتما از تجهیزات مناسب پیچ‌های باکیفیت برای نصب جعبه روی دیوار استفاده شود. چرا که قرار دادن یک کپسول آتش نشانی می‌تواند باعث سنگین شدن جعبه شود و وزن آن را چندین برابر افزایش دهد.

جعبه آتش نشانی استیل برای چه نوع حریق های قابل استفاده است؟

قیمت فایر باکس استیل

قیمت فایر باکس با جنس استیل وابسته به عوامل زیادی است که از جمله آن‌ها می‌توان به اندازه این جعبه‌های آتش نشانی، کیفیت ورق‌های استیل به کار رفته در آن‌ها و همچنین ضخامت ورق‌ها اشاره کرد. با توجه به اینکه قیمت استیل به صورت روزانه تغییر می‌کند، می‌توان گفت که قیمت جعبه آتش نشانی استیل نیز باید به صورت روزانه استعلام گرفته شود.

با وجود اینکه قیمت این جعبه آتش نشانی نسبت به جعبه‌های آتش نشانی فایبرگلاس گران‌تر است؛ اما زیبایی و همچنین ماندگاری و دوام این جعبه‌های آتش نشانی جزء مزیت‌های آن‌ها محسوب می‌شوند. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت جعبه آتش نشانی استیل می‌توانید با تولید کنندگان و فروشندگان این جعبه‌ها در ارتباط باشید.

خرید انواع جعبه آتش نشانی از بهسازان سرای مهر آهنگ

شرکت به سازان سرای مهر آهنگ با تجربه چندین ساله خود در حوزه فروش انواع تجهیزات آتش نشانی، امکان خرید انواع جعبه آتش نشانی را با قیمت مناسب فراهم کرده است. در صورت نیاز به خرید فایر باکس استیل با بهترین قیمت، می‌توانید از طریق این شرکت اقدام کنید. سایر تجهیزات آتش نشانی با آخرین استانداردهای روز دنیا در این سایت به فروش می‌روند تا بتوانید با خیالی آسوده بهترین جعبه‌های آتش نشانی را با قیمت مناسب و کیفیت عالی از طریق این سایت خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برند