جستجو
Close this search box.

جستجو
Close this search box.
انواع خاموش کننده های دستی و آتش نشانی + کاربردهای هر کدام
انواع خاموش کننده های دستی و آتش نشانی + کاربردهای هر کدام
تیر 21, 1403
محافظ کپسول آتش نشانی چیست؟ + ویژگی‌ها، جنس و کاربردهای آن
محافظ کپسول آتش نشانی چیست؟ + ویژگی‌ها، جنس و کاربردهای آن
تیر 21, 1403
انواع خاموش کننده های دستی و آتش نشانی + کاربردهای هر کدام
انواع خاموش کننده های دستی و آتش نشانی + کاربردهای هر کدام
تیر 21, 1403
محافظ کپسول آتش نشانی چیست؟ + ویژگی‌ها، جنس و کاربردهای آن
محافظ کپسول آتش نشانی چیست؟ + ویژگی‌ها، جنس و کاربردهای آن
تیر 21, 1403

کپسول آتش نشانی مناسب منزل: انواع و نحوه استفاده از آن ها

کپسول آتش نشانی مناسب منزل: انواع و نحوه استفاده از آن ها

بسیاری از آتش سوزی‌های خطرناک در جوامع امروزی با یک سیستم اطفا حریق مهار خواهند شد. شاید استفاده از سیستم اطفا حریق در هر خانه‌ای امکان پذیر نباشد، به خصوص در خانه‌های قدیمی که بدون این سیستم هستند و عملا برای اجرای این سیستم نیاز به صرف هزینه زیاد می‌باشد. کپسول آتش نشانی مناسب منزل می‌تواند اطفای حریق را به صورت ایمن و با کمترین دغدغه انجام دهد. اگرچه هر یک از کپسول‌های آتش نشانی می‌توانند برای اطفای حریق مناسب باشند؛ اما در هر صورت همه آن‌ها قابل استفاده در منزل نیستند. با ما همراه باشید تا بهترین کپسول آتش نشانی برای منزل را به شما معرفی کنیم.

کپسول آتش نشانی مناسب منزل چیست؟

کپسول آتش نشانی متشکل از مواد شیمیایی برای اطفای حریق و قطع کردن اکسیژن آتش است که می‌تواند نقش بسیار مهمی را در اطفای حریق بدون خطرات جانبی ایفا کند. استفاده از کپسول آتش نشانی در هر جایی ضروری است. چه در خودرو، چه در منزل و محیط‌های اداری. انتخاب کپسول آتش نشانی برای منزل می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی ایمنی و جلوگیری از خطرات جدی در هنگام آتش سوزی منزل به همراه داشته باشد. 4 نوع کپسول آتش نشانی مناسب برای منزل وجود دارند که هر کدام از یک عامل خاموش کننده آتش اختصاصی استفاده می‌کنند.

کپسول‌های آتش نشانی پودری

کپسول‌های آتش نشانی پودری مناسب استفاده در منزل هستند. این کپسول‌ها در هنگام استفاده پودر مبتنی بر مواد شیمیایی را اسپری می‌کنند که به طور موثر شعله‌های آتش را خاموش می‌کنند و باعث فرو نشاندن منبع آتش خواهند شد. این کپسول‌های آتش نشانی برای خاموش کردن آتش در کلاس A، B و C مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال باید بدانید به دلیل وجود مواد شیمیایی در این نوع کپسول آتش نشانی، ممکن است در صورت استفاده از آن به محیط خانه آسیب وارد شود.

کپسول‌های آتش نشانی گاز

یکی دیگر از انواع کپسول آتش نشانی مناسب منزل، کپسول آتش نشانی گاز است. این کپسول‌های آتش نشانی می‌توانند میزان اکسیژن آتش را کاهش دهند و باعث کاهش ادامه سوختن شوند. این محصول نسبت به کپسول‌های آتش نشانی پودری و آب تمیزتر است، اما باید توجه داشت که گاز منتشر شده از این کپسول‌های آتش نشانی بسیار سرد است. از این رو باید مراقب سرمازدگی در اثر استفاده از این کپسول باشید. این نوع کپسول آتش نشانی برای حریق‌های کلاس A، B، C و D قابل استفاده است.

کپسول آتش نشانی مناسب منزل چیست؟

کپسول‌های فوم آتش نشانی

یکی دیگر از انواع کپسول آتش نشانی مناسب منزل که چندان هم متداول نیست، کپسول آتش نشانی فوم است. این کپسول‌ها یک اشکال عمده دارند و آن هم این است که نمی‌توانند برای وسایل برقی که منبع رایج آتش سوزی در اماکن خانگی هستند، مورد استفاده قرار گیرند. این نوع کپسول برای خاموش کردن آتش در کلاس A و B قابل استفاده است.

کپسول‌های آتش نشانی آب

یکی دیگر از انواع کپسول آتش نشانی مناسب منزل، کپسول آتش نشانی بر پایه آب است. این نوع کپسول می‌تواند با خنک کردن آتش آن را اطفا کرده و از شدت گرفتن آن جلوگیری کند. این خاموش کننده‌ها فقط برای حریق از نوع A و B مناسب هستند و نسبت به کپسول‌های آتش نشانی پودری تطبیق پذیری کمتری دارند. افزودنی‌های موجود در کپسول آتش نشانی آب معمولا تحریک کننده‌اند و باید با مراقبت بیشتری برای جلوگیری از تماس با پوست افراد استفاده شوند.

راهنمای استفاده از کپسول آتش نشانی مناسب منزل

صرف نظر از مدل کپسول آتش نشانی انتخاب شده، چندین مرحله ساده برای استفاده از خاموش کننده‌ها وجود دارند که شامل موارد زیر هستند:

  • پین روی خاموش کننده را بیرون بکشید.
  • خاموش کننده را به سمت پایین نشانه بگیرید. به گونه‌ای که نازل به سمت آتش باشد.
  • دسته کپسول آتش نشانی را فشار دهید تا ماده خاموش کننده آزاد شود.
  • نازل را از دو سمت جارو کنید و آن را به سمت پایه آتش نگه دارید.
  • اگر آتش به طور کامل خاموش نشد، 3 مرحله آخر را تکرار کنید تا خاموش شود.

راهنمای استفاده از کپسول آتش نشانی مناسب منزل

نکات مهم برای خرید کپسول آتش نشانی مناسب منزل

انتخاب کپسول آتش نشانی مناسب منزل نیاز به دقت و توجه بسیار زیادی دارد. متاسفانه برخی از افراد به دلیل عدم آگاهی و اطلاع از جزئیات کپسول‌های آتش نشانی، کپسول‌های نامناسب را انتخاب می‌کنند. به دلیل اینکه انتخاب یک کپسول مناسب منزل می‌تواند تاثیر زیادی برای محافظت از جان و مال اعضای خانواده شما داشته باشد، پس به 3 نکته زیر در هنگام انتخاب این کپسول‌ها توجه داشته باشید.

وزن

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در هنگام خرید کپسول آتش نشانی مناسب منزل به آن توجه داشته باشید، وزن است. کپسول‌های آتش نشانی باید قابل حمل توسط تمامی اعضای خانواده باشد. از این رو باید آن‌ها به اندازه کافی سبک باشند تا بتوان حملشان کرد.

محل نصب

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در مورد کپسول آتش نشانی منازل در منزل بدانید، محل نصب این کپسول‌ها است. ارتفاع نصب این کپسول‌ها از زمین باید به گونه‌ای باشد که افراد بتوانند به راحتی به آن دسترسی پیدا کنند. اطمینان حاصل کنید که کپسول‌های آتش نشانی خود را دور از دسترس کودکان قرار دهید تا در حین بازی به خود آسیبی نرسانند و یا باعث آسیب به کپسول‌های آتش نشانی نشوند. در برخی از ساختمان‌های مسکونی، کپسول‌های آتش نشانی در فایر باکس قرار می‌گیرند تا امنیت بالاتری داشته باشند.

قیمت

قیمت کپسول آتش نشانی برای منزل بسته به نوع کپسول انتخابی (بر پایه پودر، آب، گاز و یا فوم) و ظرفیت انتخابی شما متفاوت خواهد بود. از این رو لازم است که قبل از خرید حتما در مورد قیمت استعلام بگیرید.

خرید انواع کپسول آتش نشانی مناسب منزل از به سازان سرای مهر آهنگ

نیاز منازل مسکونی به استفاده از جعبه آتش نشانی و کپسول اطفای حریق به قدری است که شرکت به سازان سرای مهر آهنگ، بهترین این کپسول‌ها را تولید و به بازار عرضه کرده است. برای خرید انواع کپسول‌های آتش نشانی مناسب منزل می‌توانید به سایت به سازان سرای مهر آهنگ مراجعه کرده و پس از انجام بررسی‌های لازم در مورد این محصولات، بهترین آن‌ها را سفارش دهید. این شرکت انواع محصولات مرتبط با سیستم اعلام حریق را نیز با بهترین کیفیت به شما عرضه می‌نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برند