جستجو
Close this search box.

جستجو
Close this search box.
کپسول آتش نشانی مناسب منزل: انواع و نحوه استفاده از آن ها
کپسول آتش نشانی مناسب منزل: انواع و نحوه استفاده از آن ها
تیر 22, 1403
انواع جعبه آتش نشانی فایبرگلاس و ویژگی‌های این فایر باکس
انواع جعبه آتش نشانی فایبرگلاس و ویژگی‌های این فایر باکس
تیر 22, 1403
کپسول آتش نشانی مناسب منزل: انواع و نحوه استفاده از آن ها
کپسول آتش نشانی مناسب منزل: انواع و نحوه استفاده از آن ها
تیر 22, 1403
انواع جعبه آتش نشانی فایبرگلاس و ویژگی‌های این فایر باکس
انواع جعبه آتش نشانی فایبرگلاس و ویژگی‌های این فایر باکس
تیر 22, 1403

محافظ کپسول آتش نشانی چیست؟ + ویژگی‌ها، جنس و کاربردهای آن

محافظ کپسول آتش نشانی چیست؟ + ویژگی‌ها، جنس و کاربردهای آن

کپسول آتش نشانی یکی از انواع تجهیزات اطفا حریق دستی است که همه افراد قادر به استفاده از آن برای خاموش کردن آتش هستند. متاسفانه در برخی از مکان‌ها سوء استفاده از کپسول‌های آتش نشانی دیده شده و حتی آن‌ها به سرقت رفته‌اند. محافظ کپسول آتش نشانی وسیله‌ای است که می‌تواند برای جلوگیری از به سرقت رفتن این تجهیزات مهم در اطفای حریق مورد استفاده قرار گیرد. این محافظ‌ها مشابه با جعبه آتش نشانی هستند، اما به صورت اختصاصی برای قرارگیری کپسول آتش نشانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

محافظ کپسول آتش نشانی چیست؟

محافظ کپسول یک وسیله مناسب برای قرار دادن کپسول آتش نشانی است که با تجهیزاتی مانند کمربند، درب و … ساخته شده است. هدف استفاده از این تجهیزات، محافظت از کپسول‌های آتش نشانی بوده و تاثیر زیادی روی جلوگیری از سرقت و خطرات دیگر به همراه خواهد داشت. این محافظ‌ها مطابق با سایز هر کپسول آتش نشانی ساخته می‌شوند تا به طور کامل کپسول را در خود جا دهند. این محافظ‌ها در هر مکانی که کپسول آتش نشانی قرار دارد، قابل نصب هستند.

هدف استفاده از محافظ برای کپسول آتش نشانی

استفاده از محافظ برای کپسول آتش نشانی با هدف جلوگیری از به سرقت رفتن یا آسیب دیدن این کپسول‌ها انجام می‌شود. آسیب به کپسول‌های آتش نشانی علاوه بر تحمین هزینه و خسارت، باعث می‌شود تا در هنگام حریق و حوادث غیر قابل پیش بینی، امکان استفاده از کپسول فراهم نشود. این موضوع مستقیما با جان و مال مردم در ارتباط است.

  • جلوگیری از سرقت

متاسفانه با بالا رفتن قیمت کپسول‌های خاموش کننده، بسیار دیده شده که آن‌ها به سرقت می‌روند. این موضوع به ویژه در مکان‌های پررفت و آمد و ساختمان‌های تجاری و اداری دیده می‌شود. برای جلوگیری از سرقت کپسول‌های آتش نشانی می‌توان از محافظ کپسول‌های آتش نشانی استفاده کرد. در این صورت سارق به راحتی قادر به باز کردن کپسول از محل خود نبوده و از سرقت رفتن آن جلوگیری می‌شود.

  • افزایش ایمنی کپسول آتش نشانی

یکی از مواردی که باعث افزایش هزینه‌ها در ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری می‌شود، آسیب به کپسول آتش نشانی و نیاز به تعویض آن است. حتی متاسفانه دیده شده که افراد بدون توجه به اهمیت استفاده از کپسول‌های آتش نشانی، آن‌ها را تعویض نمی‌کنند. برای جلوگیری از آسیب به این کپسول‌ها، می‌توان با هزینه اندک اقدام به خرید محافظ کپسول آتش نشانی نمود. در این صورت این کپسول‌ها در برابر آسیب و ضربه محافظت می‌شوند و فقط در صورت نیاز، باید آن‌ها را شارژ نمود.

محافظ کپسول آتش نشانی چیست؟

ویژگی و جنس محافظ مناسب کپسول آتش نشانی

محافظ کپسول آتش نشانی دارای تنوع زیادی است و می‌تواند با جنس فلز، پلاستیک و یا ترکیبی ساخته شود. مهم‌ترین ویژگی این محافظ‌ها، استحکام بالای آن‌ها در برابر ضربه و فشار است. از این رو به راحتی در معرض آسیب قرار نمی‌گیرند و می‌توانند عملکرد خود را در شرایط مختلف حفظ کنند. این کپسول‌ها می‌توانند به صورت درب دار و یا ساده طراحی شوند. برای اطمینان از قرار گرفتن کپسول‌های آتش نشانی در جای مناسب، برای برخی از این محافظ‌ها کمربند نصب می‌شود.

در صورت نیاز می‌توان قفل اختصاصی برای محافظ کپسول‌های آتش نشانی قرار داد. در این صورت هر فردی که نیاز به استفاده از کپسول خاموش کننده دارد، باید درب محافظ را باز کند. با توجه به الزام استفاده فوری، سریع و ساده از کپسول‌های آتش نشانی، لازم است که حتما نحوه باز و بسته شدن این محافظ‌ها ساده باشد تا همه افراد قادر به استفاده از کپسول در مواقع بحران باشند.

در چه مکان‌هایی از محافظ کپسول آتش نشانی استفاده می‌شود؟

استفاده از محافظ برای کپسول آتش نشانی برای برخی از محیط‌ها ضرورتی ندارد. با این حال به دلیل اینکه سالم ماندن این کپسول‌ها اهمیت زیادی برای جلوگیری از خطرات در ساختمان‌ها دارد، لازم است که حتما از سلامت و کیفیت کپسول‌های آتش نشانی اطمینان حاصل کنید. به لطف وجود محافظ برای کپسول‌های آتش نشانی این موضوع تامین خواهد شد. از این رو وجود محافظ‌ها برای کپسول‌های آتش نشانی در هر مکانی که دارای کپسول هستند، نیاز است. از جمله مکان‌هایی که حتما باید به محافظ کپسول تجهیز شوند، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ساختمان‌های تجاری و اداری
  • ساختمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی
  • برج‌های تفریحی و پررفت و آمد
  • مکان‌های عمومی
  • مجتمع‌های آموزشی

نکته مهمی که باید در نظر داشت این است که آموزش نحوه باز و بسته کردن محافظ کپسول به افرادی که در آن محیط حضور دارند، باید داده شود. در غیر این صورت عملا این محافظ، عاملی برای عدم دسترسی به کپسول آتش نشانی بوده و خطرات جدی را در هنگام روشن شدن سیستم اطفا حریق و اعلام آتش به همراه خواهد داشت. چرا که افراد قادر به باز کردن این محافظ و دسترسی به کپسول آتش نشانی نیستند.

نحوه نصب محافظ کپسول

نحوه نصب محافظ کپسول

برای نصب محافظ کپسول آتش نشانی لازم است که حتما به ارتفاع نصب این محافظ توجه داشته باشید. چرا که یکی از مهم‌ترین اهداف برای استفاده از کپسول‌های آتش نشانی در ساختمان‌های مختلف، دسترسی افراد به کپسول‌های آتش نشانی است. بسته به اینکه این محافظ ها به صورت توکار یا روکار نصب می شوند، می توان آن ها را در مکان مناسبی نصب کرد. در صورت نصب روکار محافظ کپسول آتش نشانی، لازم است که ارتفاع آن از زمین 130 سانتی متر و اگر این محافظ به صورت توکار نصب گردد، ارتفاع آن از زمین باید 70 سانتی متر باشد.

به سازان سرای مهر آهنگ؛ تولید کننده انواع تجهیزات آتش نشانی

یکی از مهم‌ترین تجهیزاتی که باید در ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری با تناسب با ویژگی‌های حریق در آن منطقه مورد استفاده قرار گیرد، کپسول آتش نشانی است. به سازان سرای مهر آهنگ با هدف ارائه بهترین تجهیزات آتش نشانی به روز و باکیفیت توانسته محصولات خود را برای حفظ ایمنی ساکنان در ساختمان‌های مختلف به بهترین شکل عرضه کند. در صورت نیاز به خرید انواع کپسول آتش نشانی، فایر باکس و سایر تجهیزات سیستم اعلام حریق، کافیست که از محصولات موجود در این شرکت دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برند