جستجو
Close this search box.

جستجو
Close this search box.
محافظ کپسول آتش نشانی چیست؟ + ویژگی‌ها، جنس و کاربردهای آن
محافظ کپسول آتش نشانی چیست؟ + ویژگی‌ها، جنس و کاربردهای آن
تیر 22, 1403
شیر سیامی آتش نشانی چیست؟ (انواع، نحوه نصب و سایز شیر)
شیر سیامی آتش نشانی چیست؟ (انواع، نحوه نصب و سایز شیر)
تیر 22, 1403
محافظ کپسول آتش نشانی چیست؟ + ویژگی‌ها، جنس و کاربردهای آن
محافظ کپسول آتش نشانی چیست؟ + ویژگی‌ها، جنس و کاربردهای آن
تیر 22, 1403
شیر سیامی آتش نشانی چیست؟ (انواع، نحوه نصب و سایز شیر)
شیر سیامی آتش نشانی چیست؟ (انواع، نحوه نصب و سایز شیر)
تیر 22, 1403

انواع جعبه آتش نشانی فایبرگلاس و ویژگی‌های این فایر باکس

انواع جعبه آتش نشانی فایبرگلاس و ویژگی‌های این فایر باکس

احتمالا نام فایبرگلاس را به عنوان یکی از مصالح و تجهیزات قابل استفاده در صنایع مختلف شنیده‌اید. فایبرگلاس یا الیاف شیشه، یکی از محصولاتی است که می‌تواند برای ساخت فایر باکس مورد استفاده قرار گیرد. جعبه آتش نشانی فایبرگلاس یکی از پرفروش‌ترین جعبه‌های آتش نشانی است که به دلیل قیمت مناسب و کیفیت بالا، می‌تواند یک انتخاب عالی برای نصب در فضاهای ساختمانی تجاری، اداری و مسکونی شناخته شود. این جعبه‌ها دارای انواع مختلفی‌اند که شناخت آن‌ها قبل از خرید می‌تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد.

جعبه آتش نشانی فایبرگلاس چیست؟

فایبرگلاس یا الیاف شیشه یکی از مصالح پرکاربرد در صنعت ساختمان سازی است. این ماده به دلیل کاربردهای متنوع و همچنین ویژگی‌های ساختاری برتر توانسته در صنعت آتش نشانی نیز نقش بسیار مهمی را ایفا کند. فایبرگلاس برای ساخت جعبه آتش نشانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. جعبه آتش نشانی فایبرگلاس محصولی برای قرار دادن تجهیزات مورد نیاز برای اطفای حریق دستی است تا در هنگام به صدا درآمدن سیستم اعلام حریق، بتوان به راحتی به این تجهیزات دسترسی داشت.

این جعبه‌ها مقاومت بالایی در برابر ضربه، فشار، حرارت و شرایط محیطی دارند. از این رو می‌توان آن‌ها را در معرض شرایط محیطی نیز قرار داد. در هر صورت استفاده از جعبه‌های آتش نشانی فایبرگلاس در محیط‌هایی مانند مجتمع‌های مسکونی و اداری که جان و مال انسان‌ها در این محیط‌ها قرار دارند، ضرورت داشته و می‌تواند به ایمنی ساختمان در هنگام حریق کمک کند.

انواع جعبه آتش نشانی فایبرگلاس

جعبه آتش نشانی فایبرگلاس از نظر نحوه نصب به سه دسته توکار، روکار و ایستاده تقسیم بندی می‌شود. اگرچه هر سه این جعبه‌های آتش نشانی می‌توانند مکمل سیستم اطفا حریق شناخته شوند؛ اما نحوه نصب آن‌ها در ساختمان‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است.

فایر باکس توکار

فایر باکس توکار نوعی از فایر باکس‌های موجود در بازار است که در داخل دیوار و قبل از پایان فرآیند ساختمان سازی قرار می‌گیرد. اگرچه لزومی ندارد در حین ساخت ساختمان از جعبه کپسول آتش نشانی توکار فایبرگلاس استفاده کنید، اما باید مطابق با جعبه‌های استاندارد جهانی بخشی از داخل دیوار خالی گذاشته شود. سپس می توان فایر باکس را در جای مناسب قرار داد. این روش نصب جعبه آتش نشانی فایبرگلاس می تواند برای ساختمان‌های کوچک مناسب باشد.

فایر باکس روکار

فایر باکس روکار نوع متداول جعبه‌های آتش نشانی موجود در بازار است که می‌تواند روی دیوار قرار داده شود. این جعبه‌ها ممکن است برای عبور و مرور محدودیت ایجاد کنند، اما استفاده از آن‌ها در برخی از شرایط الزامی خواهد بود. فایر باکس‌های روکار ممکن است از نظر ابعادی مشابه با فایر باکس‌های توکار باشند، اما نحوه نصب آن‌ها متفاوت است.

فایر باکس ایستاده

در مکان‌هایی که نیاز به جابجایی فایر باکس باشد، می‌توان از جعبه فایبرگلاس کپسول آتش نشانی ایستاده استفاده کرد. این جعبه‌های آتش نشانی به راحتی روی زمین قرار داده می‌شوند و امکان جابجایی آن‌ها وجود دارد. در بعضی از مدل‌های جعبه آتش نشانی فایبرگلاس، چرخ نیز در انتهای این جعبه‌های آتش نشانی قرار می‌گیرد تا امکان جابجایی آن‌ها با سهولت بیشتری فراهم شود. معمولا فایرباکس‌های ایستاده در سایزهای بزرگ‌تری طراحی می‌شوند؛ اما محدودیتی برای ساخت آن‌ها با سایز دلخواه وجود ندارد.

جعبه آتش نشانی فایبرگلاس چیست؟

ویژگی‌های جعبه آتش نشانی با جنس فایبرگلاس

جعبه آتش نشانی فایبرگلاس یکی از انواع جعبه‌های آتش نشانی با هدف قرار دادن تجهیزات آتش نشانی مختلف است. جعبه فایبرگلاس کپسول آتش نشانی به دلیل داشتن عملکرد مناسب و ایمنی بسیار بالا می‌تواند جایگزین جعبه‌های آتش نشانی استیل شود. از جمله ویژگی‌های این محصولات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاوم در برابر حرارت: جعبه آتش نشانی فایبرگلاس مقاومت بالایی در برابر حرارت دارد و می‌تواند در معرض دماهای بالا بدون تغییر شکل بماند. در واقع جعبه کپسول آتش نشانی فایبرگلاس نسبت به جعبه‌های آتش نشانی استیل که حرارت را از خود عبور می‌دهند، مقاومت بالایی در برابر درجه حرارت‌های بالا از خود نشان می‌دهد.
  • ضد الکتریسیته: جعبه‌های آتش نشانی فایبرگلاس ضد الکتریسیته هستند و اجازه انتقال جریان الکتریکی را نمی‌دهند. این ویژگی برای استفاده از این جعبه‌های آتش نشانی در محیط‌های اداری و محیط‌های در معرض جریان الکتریسیته مهم است.
  • عدم احتراق: فایر باکس فایبرگلاس غیر قابل احتراق است. از این رو در هنگام آتش سوزی آتش نمی‌گیرد و می‌تواند از تجهیزات اطفای حریق محافظت کند.
  • دوام و ماندگاری بالا: دوام و ماندگاری جعبه‌های آتش نشانی فایبرگلاس یکی از مهم‌ترین ویژگی آن‌ها است که اجازه نمی‌دهد این جعبه‌ها در معرض آسیب دیدگی قرار بگیرند. خوردگی و سایش روی این جعبه‌های آتش نشانی تاثیر منفی نخواهد داشت.
  • قدرت مکانیکی خوب: جعبه‌های آتش نشانی فایبرگلاس قدرت مکانیکی خوبی دارند. آن‌ها در برابر فشار، ضربه و شرایط خاص عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهند و این موضوع خود باعث افزایش دوام آن‌ها خواهد شد.

جعبه آتش نشانی فایبرگلاس بهتر است یا استیل؟

جعبه آتش نشانی فایبرگلاس یکی از پرفروش‌ترین انواع جعبه‌های آتش نشانی است که به دلیل قیمت مناسب، کیفیت بالا و همچنین برآورده کردن نیازها به عنوان یک فایر باکس، توانسته جایگزین فایر باکس‌های آتش نشانی فلزی شود. با وجود این، هنوز هم جعبه آتش نشانی استیل به عنوان یکی از بهترین انتخاب‌ها برای نصب در ساختمان‌های پررفت و آمد شناخته می‌شود. هر دوی این محصولات دوام و ماندگاری بالایی دارند؛ اما در نهایت قیمت، کیفیت و میزان ماندگاری آن‌ها با هم متفاوت است و باید با توجه به هدف مورد، این جعبه‌های آتش نشانی را خریداری کرد.

جعبه آتش نشانی فایبرگلاس بهتر است یا استیل؟

به سازان سرای مهر آهنگ؛ عرضه کننده انواع فایر باکس آتش نشانی

با توجه به نیاز ساختمان‌ها، مجتمع‌های مسکونی، تجاری و اداری به فایر باکس، این تجهیزات در حال حاضر توسط تولید کنندگان مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. اما همه تولید کنندگان به کیفیت این تجهیزات و کارایی آن‌ها توجهی ندارند. به سازان سرای مهر آهنگ، عرضه کننده انواع فایر باکس آتش نشانی با بهترین کیفیت است که توانسته محصولات خود را با دوام بالا به بازار ارائه کند. در صورت نیاز به خرید تجهیزات اطفا حریق باکیفیت و جعبه آتش نشانی می‌توانید از طریق سایت این شرکت اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برند