جعبه آتش نشانی استیل (فایر باکس)

جعبه آتش نشانی استیل یا فایر باکس استیل یک جعبه ی عمدتا فلزی است. درون آن یک قرقره، یک نازل و یک حلقه شلنگ و تقریبا 130cm بالاتر از کف تمام شده نصب میشود. برای خرید آنلاین انوع جعبه آتش نشانی از قسمت محصولات محصول مورد نظر را انتخاب نمایید. جعبه آتش نشانی استیل، بهترین تجهیز برای اطفا حریق دستی یا همان غیر اتوماتیک در ساختمان های مسکونی، اداری، واحد های صنعتی و انبار های کالا می باشد. در جعبه های جدید از استیل استفاده شده است. در لیست قیمت جعبه آتش نشانی قیمت جعبه های آتش نشانی مشخص است. در این مقاله به توضیح اجزا جعبه آتش نشانی و استاندارد نصب جعبه آتش نشاني میپردازیم. همچنین انواع فایر باکس را توضیح میدهیم.

جعبه آتش نشانی استیل

جعبه آتش نشانی (فایر باکس) چیست؟

جعبه آتش نشانی استیل یا فایر باکس آتش نشانی همانطور که از نام آن پیدا است. محفظه ای جهت نگهداری سیستم های اطفاء حریق میباشد. درون جعبه آتش نشاني تجهیزات زیر نگهداری میشود.

  • قرقره های نگهدارنده شیلنگ آتش نشانی
  • کپسول های اطفاء حریق
  • تجهیزات امداد و نجات همانند سیستم های تنفسی ، لباس ضد حریق ، تبر ، دستکش و …
  • دستگاه های فوم ساز

جعبه های آتش نشانی  پس از کپسول های آتش نشانی جزو اولین تجهیزات اطفا حریق در لحظات اولیه کشف حریق هستند.بعضی از ویژگی های استفاده از جعبه های آتش نشانی به شرح زیر میباشد

  • پاکسازی فضای محیط از دود و حرارت حریق
  • تسریع در خاموش کردن آتش سوزی
  • ممانعت از برگشت شعله
  • ایجاد زمان مناسب جهت فرار افراد گرفتار در حادثه
  • به جهت ارتباط با شبکه تر و خشک آتش نشانی یکی از مهم ترین محل های تامین آب برای تیم های عملیاتی به شمار می روند و با توجه به اتصال آنها به شبکه آب شهری تا زمان اطفا کامل حریق قابل استفاده می باشند .
جعبه آتش نشانی

نکات مهم برای خرید فایر باکس یا جعبه آتش نشانی

جعبه آتش نشانی استیل نباید هیچ گونه لبه تیز یا برنده ای داشته باشد. (که منجر با آسیب زدن به تجهیزات یا استفاده کننده شود) بهتر است از هرگونه طراحی بوسیله CNCاجتناب شود لبه های تیز ایجاد شده معمولا حادثه ساز هستند

سیستم هرزگرد داخلی قرقره آتش نشانی بهتر است از آلیاژهای ضد زنگ ساخته شده باشد

نوع سیستم آب بندی قرقره آتش نشانی را برسی نمایید معمولا قرقره هایی که با اورینگ آب بندی میشوند پس از مدتی نیاز به تعویض اورینگ بوجود می آید بهتر است این مدل قرقره را خریداری ننمایید

بهترین متریال برای ساخت جعبه آتش نشانی ورق استیل ضد زنگ با کد 304 میباشد

درب جعبه آتش نشانی بهتر است روی کار نصب گردد تا هنگام بروز حادثه به راحتی امکان باز کردن آن وجود داشته باشد معمولا در مدل هایی که درب داخل کار نصب میشود بعد از مدتی مشکل باز نشدن درب وجود دارد

نکات تخصصی جهت مجموعه های خاص 

فایر باکس ها در صورت ضرورت به ایجاد قابلیت قفل شوندگی، باید بوسیله باز کننده اضطراری که تنها توسط جسم شفاف شکننده ای محافظت می شود مجهز شوند.
به منظور انجام بازرسی و سرویس های نگهداری دوره ای ، باید ابزار باز و بسته کردن فایر باکس فراهم آید.
ابزار باز شونده باید دارای تمهیداتی جهت نصب پلمب امنیتی باشد.
نیروی لازم جهت بازکردن پلمب امنیتی فایر باکس نباید کمتر از 20N و بیشتر از 40N باشد.
شیشه نباید هنگام شکستن، لبه های تیز یا ناهموار موجب ایجاد جراحت شود.
جعبه باید قابل بازگشایی توسط یک کلید نیز باشند. تا امکان دسترسی ،جهت بازرسی ها و تعمیرات دوره ای را فراهم سازد.

ابعاد جعبه آتش نشانی
ابعاد فایرباکس

ابعاد استاندارد جعبه آتش نشانی

ابعاد استاندارد ی برای جعبه های آتش نشانی یا فایر باکس ها وجود ندارد . جعبه آتش نشانی استیل بر اساس سفارش مشتری و فضا قابل سفارش میباشد . در هنگام سفارش باید دقت داشته باشید. ابعاد مورد نظر شما با قرقره آتش نشانی تناسب داشته باشد.

مثال:

برای نصب یک قرقره با شلنگ 3/4 اینچ به متراژ 20 متر ابعاد باید به صورت زیر باشد.

ارتفاع : 70 سانتی متر

عرض : 60 سانتی متر

عمق : 18 سانتی متر

برای جعبه آتش نشانی دو کابین با قابلیت نصب یک عدد کپسول 6 کیلوگرمی پودر و گاز ابعاد زیر را نیاز دارید

ارتفاع :‌70 سانتی متر

عرض 85 سانتی متر

عمق 18 سانتی متر

 

برای مشاوره بیشتر با ما تماس بگیرید

جزئیات نصب جعبه آتش نشانی

  1. فایر باکس آتش نشانی یا جعبه آتش نشانی استیل تقریبا 130cm بالاتر از کف تمام شده نصب گردد .
  2. بر روی دیوار یا ستون و  در محل قابل رویت عموم نصب گردد به روایت دیگر جعبه فایر باکس آتش نشانی باید در نقاطی نصب گردد که مورد دید همگان باشد.
  3. اصولاً فایر باکس در راه پله های فرار، پاگردها، درب ورودی ساختمان ها، دالان ها نصب می گردد.
  4. بهترین مکان ها برای نصب جعبه آتش نشاني در نزدیکی ورودی ها و خروجی ها است.
  5. جعبه آتش نشاني نباید در پشت دیواره ها و یا شکاف ها نصب گردد شود.
  6. فاصله ی فایر باکس ها از یکدیگر می بایست حداکثر 30m باشد تا در مواقع عدم عملکرد هریک، دیگری آن را همپوشانی نماید.
  7. شعاع پوشش اطفایی هر فایر باکس 20m می باشد.
  8. کمترین فشار در آخرین خروجی نباید کمتر از 2bar باشد.
  9. حداقل برد مفید فایرهوز و هوزریل نباید در حالت مستقیم (جت) کمتر از 6m باشد.
نصب جعبه آتش نشانی
fire-hose-cabinet-with-hose-reel-pvc

استاندارد نصب قرقره آتش نشانی

قرقره آتش نشانی باید در محل های مشخص و قابل دسترسی در هر طبقه از ساختمان نصب گردد. سطح پوشش آن تمام اتاق ها را در طبقه مورد نظر فراهم نماید. در موقع نصب قرقره آتش نشانی باید به موارد زیر دقت نمود.

  • یکی از بهترین مکان ها برای نصب قرقره آتش نشانی نزدیکی محل های خروج اضطراری می باشد.
  • قرقره آتش نشانی مانع حرکت افراد در مواقع عادی و اضطرار نباشد.
  • ارتفاع نصب قرقره آتش نشانی حدودا 150 سانتی متر از سطح کف ساختمان نصب گردد.
  • فشار آب در داخل قرقره آتش نشانی باید به اندازه ایی باشد که حداقل پرتاب آب، ۶ متر در حالت جت و حداقل میزان آب خروجی (دبی) در هر دقیقه 30 لیتر باشد.
  • حداکثر فاصله نصب قرقره های آتش نشانی از دیگر همانند جعبه آتش نشانی سی متر می باشد.

نحوه بستن شیلنگ آتش نشانی :

  • برای بستن شیلنگ آتش نشانی ابتدا شیر ورودی آب را ببندید .
  • شیر سر نازل را باز بگذارید
  • قرقره آتش نشانی را به صورت دورانی بچرخانید همزمان با بسته شدن قرقره آب داخل شنگ آتش نشانی تخلیه خواهد شد
  • پس از اتمام بستن قرقره آتش نشانی شیر نازل را ببندید

این که به صورت دوره ای نسبت به بازدید و برسی عملکرد جعبه های آتش نشانی اقدام نمایید باعث میشود در زمان بروز حادثه با بیشترین بازده بتوانید از جعبه های آتش نشانی استفاده نمایید . برسی دوره ای جعبه های آتش نشانی را همانند برسی دوره ای قرقره های آتش نشانی جدی بگیرید .

اصطلاحات جعبه آتش نشانی

اصطلاحات رایج در مورد جعبه آتش نشانی

اصطلاحات رایج در بازار و همچنین استاندارد های آتش نشانی دنیا و کشور گرداوری شده است.

  • فایر باکس: جعبه آتش نشاني یا Hose Box
  • هوزریل آتش نشاني خودکار (هوزریل خودکار، Automatic fire hose reel; automatic hose reel): وسیله اطفاء حریق می باشد که الزاما از یک قرقره با امکان تغذیه آب از مرکز آن ، شیر خودکار ورودی ، شلنگ نیمه سخت نازل قطع جریان و در صورت لزوم یک هدایتگر شلنگ تشکیل شده است.
  • هوزریل جعبه آتش نشانی ثابت؛ هوزریل ثابت (Fixed fire hose reel; fixed hose reel): هوزریلی که با هدایتگر شلنگ مجاور به قرقره ، تنها قادر به چرخش در یک صفحه است.
  • هوزریل جعبه آتش نشاني دستی؛ هوزریل دستی (Manual fire hose reel; manual hose reel): وسیله اطفاء حریقی که از یک قرقره با امکان تغذیه آب از مرکز آن شیر ورودی دستی . مجاور قرقره شلنگ نیمه سخت ،نازل قطع جریان و در صورت لزوم یک هدایتگر شلنگ تشکیل شده است.
  • حداکثر فشار کاری (Maximum working pressure): حداکثر فشار مجازی که هوزریل برای آن طراحی شده است.
  • مجموعه قرقره و شیر (Reel and valve subassembly): قسمتی از مجموعه هوزریل آتش نشانی که متشکل از یک قرقره شیر خودکار قطع کن ورودی .(اگر نصب شده باشد) و اتصال های به قرقره ، به استثناء شلنگ نیمه سخت، نازل قطع جریان و اتصالات یا کوپلینگ هااست.
  • نازل قطع جریان جعبه آتش نشانی (Shut-off nozzle): قطعه ای در انتهای شلنگ که به منظور هدایت و کنترل تخلیه آب استفاده می شود.
  • هوزریل آتش نشانی با قابلیت چرخش هوزریل با قابلیت چرخش به طرفین (Swinging fire hose reel; swinging hose reel): هوزریلی که قادر به چرخش به دور خود و چرخش به طرفین در بیش از یک صفحه بوده و بر روی یکی از این موارد نصب می شود: بازو با قابلیت چرخش به طرفین، لوله با قابلیت چرخش به طرفین یا در با قابلیت چرخش به طرفین
  • قطر نازل جعبه آتش نشاني (Nozzle diameter): کوچکترین قطر مقطع خروجی نازل
  • قطر معادل نازل جعبه آتش نشاني (nozzle equivalent diameter): قطر محاسبه شده از مقطع غیر دایره ای یا مجموع مقاطع خروجی نازل
  • شیر فلکه ای از نوع دیسک آب بندی افقی جعبه آتش نشاني (Screw down valve): شیر قطع کننده که دیسک آب بند داخل شیر و محور (مغزی شیری) به صورت عمود ، به یکدیگر متصل و دیسک نیز در جهت عمود به جریان آب قرار دارد. و با بالا و پایین رفتن دیسک به واسطه چرخش فلکه شیر دبی خروجی آب ، کنترل و یا قطع می شود.

شبکه آب آتش نشانی قابل استفاده برای جعبه آتش نشاني

شبکه آب آتش نشانی شامل لوله های آب مشخصی است. این لوله ها به صورت عمودی و افقی از سطح زمین تا بالاترین نقطه ی ساختمان (پشت بام) امتداد دارند. این شبکه متناسب با نوع تصرف سازه و بار حریق موجود سایز لوله مشخص میشود. و در هر طبقه یک یا چند خروجی از آن جهت نصب جعبه آتش نشانی گرفته میشود.

انواع شبکه ی (رایزر) آب آتش نشانی

دو سیستم آب در جعبه های آتش نشانی قابل نصب می باشد:

 

سیستم آتش نشانی آپارتمان        نقشه آتش نشانی ساختمان     رایزر خشک آتش نشانی     طراحی لوله کشی آتش نشانی ساختمان    لوله کشی اتش نشانی

 انواع سیستم آتش نشانی           تاسیسات آتش نشانی چیست

سیستم خشک

به لوله ی آب شهری متصل نبوده و ورودی آن در مجاورت درب ورودی ساختمان یا طبقه ی همکف نصب می گردد .با سایز 1.5 یا 2.5 اینچ نصب میگردد .تا در مواقع ضروری آب توسط پمپ خودروی آتش نشانی به درون شبکه پمپاژ شود. (تمامی خروجی ها قابل دریافت باشد.)

در این نوع سیستم جعبه آتش نشاني ، منبع آب مورد نیاز جهت استفاده در سیستم لوله کشی جعبه آتش نشانی و یا قرقره آتش نشانی از منابع آب ساختمان و یا محل مورد استفاده جداست .و به سیستم لوله کشی آب شهری ساختمان ارتباطی ندارد. بنابراین در حالت عادی داخل لوله ها و جعبه آتش نشاني و قرقره آن، آب وجود نداشته و خشک می باشد. وجه تسمیه این سیستم نیز به همین علت است.

در سیستم خشک جعبه آتش نشانی آب مورد نیاز از طریق لوله ورودیی که معمولاً در جلوی درب ساختمان و یا محل مورد نظر در یک محفظه شیشه ای نصب شده است .تامین می گردد. در هنگام ضرورت تانکرها و یا پمپهای آتش نشانی به این ورودی متصل شده. و آب مورد نیاز را به درون سیستم جعبه آتش نشانی پمپاژ می نمایند.

و بدین صورت آب در هر طبقه در لحظه ضرورت قابل استفاده خواهد بود. بطور استاندارد ورودی بالای جعبه آتش نشانی را به لوله کشی این سیستم اختصاص می دهند که بطور معمول جعبه های در هر دو طرف جعبه هم در بالا و هم در پایین جعبه (4 عدد سوراخ) ، این ورودی ها پیش بینی شده است تا نصب آن در هر شرایطی میسر گردد.

سیستم مرکب خشک و تر

با توجه به شرایط ساختمان نظیر مساحت، ارتفاع آن و غیره از ترکیب دو سیستم تر و خشک همزمان استفاده می گردد. سیستم های لوله های تر برای استفاده ساکنین جهت اطفاء آتش های کوچک در نظر گرفته شده است. در ساختمان های بلند باید یک پمپ خودکار برای رساندن آب ( از لوله شهر ، تانک ذخیره یا منبع ) به جعبه آتش نشانی وجود داشته باشد .

سیستم تر

  • از انتهایی ترین قسمت ساختمان (زیر زمین)شروع و تا بالاترین نقطه ی آن است.
  • به مخزن آب آتش نشانی که بنا به وضعیت سازه بر روی بام و یا زیرزمین تعبیه شده.
  • در صورت تعبیه مخزن آب آتش نشانی در زیر زمیندر هنگام قطعی برق باید سیستم به دیزل ژنراتور مجهز باشد.
  • این مخزن به لوله ی آب شهری متصل میگردد.
  • خروجی های تعبیه شده در طبقات در صورت نیاز قادر به تامین آب می باشد.
  • جعبه آتش نشاني آب مورد نیاز از آب شهری تامین می گردد.
  • طراحی جعبه آتش نشانی به لوله کشی آب شهری ساختمان متصل است .
  • همیشه در این سیستم آب وجود دارد .

بطوریکه هرگاه شیر ورودی جعبه آتش نشاني و نازل سر لوله باز شود آب جریان می یابد. وجه تسمیه این سیستم نیز به علت وجود همیشگی آب در سیستم می باشد. بطور معمول ورودی پایینی جعبه آتش نشانی را به لوله کشی این سیستم اختصاص می دهند. ولی معمولا در جعبه های آتش نشانی در هر دو طرف جعبه هم در بالا و هم در پایین جعبه این ورودی ها پیش بینی شده است. تا نصب آن در هر شرایطی میسر گردد.

انواع جعبه آتش نشاني (فایر باکس)

جعبه آتش نشاني با شیلنگ های نواری یا برزنتی یا نخ پرلون، فایر هوز (Fire Hose)

لوله های نواری ( برزنتی ) تعبیه شده در این جعبه ها به منظور خاموش کردن حریق های بزرگ به کار می روند. به طوری که آتش نشانان نیز از این شلنگ های برزنتی در عملیات استفاده می نمایند. این فایر باکس ها در کارخانجات ،کارگا های بزرگ، پارکینگ ها، فروشگاه های بزرگ استفاده میشوند .به طور کلی محل هایی که احتمال آتش سوزی بزرگ بالا است کاربرد دارد.

اجزای تشکیل دهنده فایرهوز

  •  جعبه ی فلزی ضدزنگ
  •  قرقره برزنتی
  • نازل آتش نشانی
  • شیلنگ برزنتی (20متر) یا بر اساس نیاز

در جعبه آتش نشانی جدید:

  • از ورق های آلومینیومی یا استیل استفاده میشود.
  • از قفل های کلید دار استفاده نمیشود.

به زبان ساده FIRE BOX مجهز به شلنگ برزنتی ، نازل سه حالته، TREAD COUPLING، HOSE COUPLING و شیر فلکه زاویه ای می باشد .به زبان ساده تر شامل:

  • شیر فلکه برنجی
  • هیدرانت
  • کوپلینگ
  • شلنگ آتش نشانی برزنتی ۲۰متری
  • نازل سه حالته آتش نشانی

جعبه های فایرهوز دارای شیلنگ و خروجی های متفاوتی هستند. می تواند شامل :1 ،1.5 ، 2 و 2.5 اینچ باشد. بهترین انتخاب برای سایز شلنگ جعبه های آتش نشانی در سیستم شلنگ های برزنتی سایز 1.5 اینچ یا 2.5 اینچ است. زیرادر این حالت آتش نشانان به راحتی تجهیزات خود را با تجهیزات موجود در جعبه های آتش نشانی مرتبط میسازند.

بالطبع تعیین نوع و دبی خروجی آب از نازل به عوامل زیر بستگی دارد:

  • نوع تصرف و محتویات
  •  سرعت اشتعال پذیری
  •  ساکنین
قرقره برزنتی

نحوه ی استفاده از فایرهوز یا جعبه آتش نشاني با شلنگ برزنتی

  • شیشه محافظ کلید را شکسته و درب فایر باکس را باز کنید.
  • معمولا در جعبه های آتش نشاني جدید از سیستم سویچی استفاده نمیگردد.
  • در صورت استفاده حتما کلید در محفظه شیشه ای کنار در جعبه آتش نشانی باید نصب گردد.
  • حتما وسیله شکستن شیشه در کنار جعبه آتش نشانی آن در دسترس باشد.
  • یک سر شیلنگ را به شیرآب و سر دیگر آن را به نازل آب پاش متصل نمایید.
  • شیلنگ را کاملاً از روی قرقره باز کرده و پهن کنید.
  • بهتر است این مرحله به صورت آماده وجود داشته باشد تا در زمان بروز حریق باعث ایجاد تاخیر در انجام عملیات نگردد.
  • شیرآب را بازکرده به طرف حریق بروید.
  • بن حریق را هدف گرفته اقدام به خاموش کردن نمائید.
  • پس از اطمینان از خاموش شدن حریق، شیر را در محل حریق تا نیمه بسته و آب را از فایرهوز قطع کنید.
  • در موارد دو یا چندنفره، هر مرحله با هماهنگی بقیه افراد انجام می شود.
  • برای جلوگیری از پوسیدگی شلنگ آن حتما شیلنگ را خشک نمایید و داخل جعبه آتش نشانی قرار بدهید.
fire-hose-cabinet-with-hose-reel-pvc

جعبه آتش نشانی با لوله های لاستیکی یا همان شلنگ های PVC یا هوزریل (Hose Reel):

لوله های لاستیکی تعبیه شده داخل این جعبه ها که تحت عنوان هوزریل معروفند. جهت خاموش کردن حریق های کوچک و عموماً در واحدهای مسکونی و اداری استفاده می شوند. لوله های لاستیکی مورد مصرف در این جعبه ها ، منعطف و دارای قطری کمتر از  19mm هستند و چون بر روی قرقره مخصوص قرار دارد. در  مواقع نیاز صرفاً به اندازه ی نیاز از جعبه خارج شده و به کار گرفته می شود.

HOSE REELدارای شلنگ لاستیکی ¾اینچ ، نازل آتش نشانی، شیر گازی ، لوله رابط و بست های مربوطه میباشد عموماً طول شلنگها 20 متر در نظر گرفته می شود ولی از نظر فنی باید طول شلنگها تا دورترین محل 5 متر فاصله داشته باشند.

  • لوله های لاستیکی یا همان شلنگ های PVC تعبیه شده است.
  • داخل این جعبه ها که تحت عنوان هوزریل معروفند.
  • جهت خاموش کردن حریق های کوچک و عموماً در واحدهای مسکونی و اداری استفاده می شوند.
  • لوله های لاستیکی مورد مصرف در این جعبه ها، منعطف و دارای قطری کمتر از 19mm هستند.
  • با توجه به اینکه بر روی قرقره مخصوص قرار دارد. در مواقع نیاز صرفاً به اندازه ی نیاز از جعبه خارج شده و به کار گرفته می شود.

HOSE REEL هوزریل دارای تجهیزات زیر میباشد

  • شلنگ لاستیکی ¾اینچ یا یک اینچ
  • نازل آتش نشانی
  • شیر دسته گازی یا شیر تک ضرب
  • شلنگ رابط و بست های مربوطه

عموماً طول شلنگها 20 متر در نظر گرفته می شود. از نظر فنی باید طول شلنگها تا دورترین محل 5 متر فاصله داشته باشند.

معایب و محاسن قرقره با شیلنگ هوزریلی و قرقره با شیلنگ برزنتی

  •  دبی (میزان آب خروجی در دقیقه) در قرقره برزنتی بسیار بیشتر از دبی قرقره هوزریلی است.
  •  استفاده از قرقره برزنتی تنها برای افراد آموزش دیده مناسب است ولی استفاده از قرقره هوزریلی برای همه افراد بسیار آسان و راحت است.
  •  در قرقره برزنتی باید حتماً ۲۰ متر شیلنگ برزنتی باز شود تا بتوان آبدهی را انجام داد. اما در قرقره هوزریلی نیاز به باز شدن تمام شیلنگ نیست. و به هر اندازه که نیاز است شیلنگ باز می شود.
  •  قرقره هوزریلی دارای قیمت بسیار کمتری نسبت به قرقره برزنتی می باشد.
  •  قرقره هوزریلی دارای عمر بیشتری نسبت به قرقره برزنتی با نخ پرلون است.
  •  شیلنگ هوزریلی بعد از استفاده براحتی بدور قرقره پیچیده می شود. اما شیلنگ برزنتی مورد استفاده در قرقره های برزنتی، بایستی قبل از پیچیده شدن به دور قرقره حتما از داخل خشک گردند. چرا که رطوبت باقیمانده در داخل این نوع شیلنگ باعث پوسیدگی سریع از داخل آن می شود.
  •  قرقره هوزریلی بدلیل راحتی در باز شدن از روی قرقره دارای سرعت عمل بیشتری نسبت به نوع برزنتی آن می باشد و برای اطفاء حریق در اولین لحظات بهتر عمل می نماید.
فایرباکس، جعبه آتش نشانی دو قلو

جعبه آتش نشاني دو قلو با محل نصب کپسول آتش نشانی

فایر باکس یا جعبه آتش نشاني دو قلو علاوه بر تعبیه ی فایرهوز یا هوزریل، محلی برای کپسول آتش نشانی نیز متناسب با نوع محتویات موجود قرار دارد. از این جعبه های آتش نشانی در اماکنی که نصب کپسول آتش نشانی موجب اختلال در زیبایی بصری محیط شود، استفاده می شود.

جعبه آتش نشانی کف پاش

جعبه آتش نشانی کف پاش نیز علاوه بر تعبیه ی فایرهوز، یک مخزن کف،تناسب ساز (اینداکتور) و نازل کف ساز جهت مقابله با حریق وجود دارد. این مدل جعبه آتش نشانی عموماً در سایت های پالایشگاهی ،پتروشیمی، فرودگاهی، انبارهای مواد شیمیایی و رنگ سازی ها کاربرد دارند.
فایر باکس فوم آتش نشانی قابل استفاده از هر 2 خروجی آب و فوم هم زمان را دارند و به زبان ساده تجهیزات زیر در آنها نصب میگردد.

  • شیر فلکه برنجی
  • سه راهی
  • هیدرانت
  • اینداکتور
  • کوپلینگ
  • شلنگ برزنتی ۲۰متری
  • نازل فوم سنگین با کم توسعه
  • نازل سه حالته آتش نشانی