اسپری تستر دود چیست؟ ویژگی‌ها و انواع آن

بسیاری از دستگاه‌ها و تجهیزاتی که مبنی بر سیستم اعلام حریق در محیط های بسته مورد استفاده قرار میگیرند حتما احتیاج به آزمایش و بررسی عملکرد صحیح آنها دارند. در این بین اسپری تستر دود طراحی و ساخته شده است تا بتوان ذرات دودی که ناشی از احتراق ایجاد می‌شود را شبیه سازی کرد. اگر شما در محیط خود از انواع دیتکتور دودی استفاده میکنید، اسپری های تست نیز لازم و ضروری هستند. این اسپری‌ها آسیبی را به دیتکتورهای اصلی وارد نمی کنند و از این طریق باعث اختلال در عملکرد سیستم های اعلام حریق نخواهند شد.

البته اگر شما بتوانید از مراکز مجاز نمونه های استاندارد آنها را خریداری کنید. مدل های مختلفی برای آن وجود دارد که میتوان به Solo a5 , solo a10 اشاره کرد که جزو جدیدترین محصولات می‌باشند. البته به دلیل برخی محدودیت هایی که توسط سازمان های استاندارد مبنی بر حفظ محیط زیست اعلام شد دیگر مدلهای solo a3 تولید نشدند. نوع گازی که در اسپری تستر دود a3 وجود داشت با عنوان HFC 134a است که از سال 2017 به بعد تولید آن کاملا متوقف شده است. البته نمونه های باقی مانده قبلی آن همچنان قابل استفاده است.

اسپری تستر دود چیست؟ ویژگی‌ها و انواع آن

اسپری تستر دود Solo a5

یکی از پرکاربردترین انواع اسپری تستر دود مدل Solo a5 است که عمدتا به عنوان جایگزین Solo A3 فرموله شده است و با هدف تست انواع سیستم های اعلام حریق دودی در سازه های مختلف در تمام دنیا استفاده می‌شود. این نکته را باید در نظر داشته باشید که این مدل از اسپری تست دود قابل اشتعال است. اما اگر می‌خواهید یک محلول غیر قابل اشتعال را داشته باشید می‌توانید نمونه ای Solo A10 را انتخاب کنید.

به جهت نوع ساختار خود می‌تواند به صورت دستی نیز استفاده شود. با رساندن ذرات دود به دیتکتورهای دودی به واسطه یک شبیه سازی با دود حریق به بهترین شکل می‌توانند به تست دستگاه بپردازند. کاربری چندان سختی ندارند بطوریکه میتوانند با انواع ابزارهای جانبی نظیر دیسپنسرهای Solo 330/332 یا ظرف اسپری مورد استفاده قرار بگیرند. فاقد هرگونه ماده سمی آسیب زا هستند. به همین دلیل خطری در تماس با عوامل انسانی در این اسپری وجود ندارد. همین باعث می‌شود تا امنیت کاربری آن نیز افزایش یابد. از همه مهمتر آنکه اسپری تستر دود فاقد مواد سیلیکون می‌باشد.

اسپری تستر دود Solo a5

اسپری تستر دود Solo a10

اسپری تستر دود Solo a10 محصول جدید و با فرمولاسیون ارتقا یافته است. این اسپری تستر دود غیر قابل اشتعال میباشد و مهمترین مزیت آن در قیاس با Solo a5 است. این مدل از اسپری‌ها معمولا در حجمهای 250 میلی لیتری بسته بندی می‌شوند. بنابراین قابلیت نصب در داخل ابزارهای دستی Solo 330/332 را دارند. نوع متریال تشکیل دهنده آن نیز به صورت HFC-Free است و آسیبی را به محیط زیست وارد نمی کنند.

دارای گواهینامه UL هستند و کاملا استاندارد می‌باشند. از آنجایی که این تستر‌ها میتوانند روی دیکتورها اثر بگذارند نباید ساختار شیمیایی آنها آسیبی را به سنسورها و ساختار کلی دیتکتورها وارد کنند. به عنوان مثال به دلیل نبود مواد سیلیکون در این اسپری‌ها دیگر نباید نگران تخریب ساختاری سیستم اعلام حریق دودی باشیم. مواد باقی مانده حاصل از مراحل اسپری نیز دچار رسوب و پراکندگی در محیط نمی‌شوند.

بنابراین برای کاربران هم هیچ مشکلی را ایجاد نمی کنند. نوع ساختار سیستم های اعلام حریق دودی کاملا هماهنگ و سازگار با این نوع اسپری‌ها هستند. بنابراین شما میتوانید این اسپری تستر دود را برای طیف گسترده ای از دیتکتورها مورد استفاده قرار دهید.

اسپری تستر دود Solo a10

دیسپنسرهای Solo 330/332

یکسری از ابزارهای دستی هستند که با استفاده از آن میتوان بطری های اسپری تستر دود را درون آنها قرار داد و از آن برای آزمایش دیتکتورها استفاده کرد. ابعاد آنها به گونه ای است که می‌تواند برای انواع سیستم های اعلام حریق دودی استفاده شود. بنابراین اگر دیتکتور دارای حداکثر قطر 100 میلی متر یا 4 اینچ است این ابزارها بسیار کاربردی هستند. این ابزار می‌تواند کاربری اسپری های دود را سهل و آسان کند و شما با سرعت و هزینه کمتری مراحل تست را تکمیل کنید. به دلیل داشتن ساختار فنری حتی میتوانند برای سقف های کاذب نیز استفاده شوند. اگر زاویه ای در معماری سازه وجود دارد باز هم این دیسپنسرها کاربردی هستند. زیرا قاب آنها به راحتی قابلیت چرخش در زوایای گوناگون را دارد.

بهترین مزیت اسپری های تست دیکتاتورهای دودی

با توجه به توضیحاتی که مبنی بر کاربرد اصلی اسپری تستر دود ذکر شد لازم است یکسری امتیازات دیگر را نیز ذکر کنیم. از آنجایی که این اسپری‌ها همه روزه قابلیت استفاده دارند، شما میتوانید عملکرد دیتکتورها را در صورت بروز اختلال آزمایش کنید. به عنوان مثال زمانی که محل تماس دیتکتور با محیط در اثر نفوذ گرد و غبار و دیگر آلاینده های محیط مسدود می‌شود دیگر نمیتواند آن کارایی اصلی خود را ارائه دهد. بنابراین شما سریعا متوجه می‌شوید و مراحل تعمیر و پاکسازی را انجام میدهید. در واقع این گرد و غبارهای مسدود کننده منجر به آن خواهند شد تا حسگرهای دیتکتور به درستی کار نکنند. این تسترها علاوه بر تست کارکرد اصلی دستگاه باعث عیب یابی آن نیز می‌شوند.

بهترین مزیت اسپری های تست دیکتاتورهای دودی

قیمت و هزینه خرید این اسپری‌ها

با توجه به تنوعی که در محصول اسپری تستر دود در نمونه های Solo a3 ، solo a5، solo a10 وجود دارد هر کدام با یک قیمت منحصر به فردی عرضه می‌شوند. حال آنکه در برخی مواقع لازم است ابزارهای دستی آن یا دیسپنسرها را نیز تهیه کنید. معمولا شرکت‌ها و گروه هایی که به عنوان نمایندگی فروش محصولات در حال فعالیت هستند به منظور جلب رضایت مشتری و همچنین افزایش آمار فروش قیمت مناسب و مقرون به صرفه را برای این محصولات در نظر می‌گیرند. بنابراین کلیه سازمان‌ها و ارگان های گوناگون که به دنبال خرید عمده هستند می‌توانند با مدیریت بودجه مناسب این اسپری‌ها را خرید کنند.

اسپری تست دود solo 

اسپری تست دود solo |معمولا اسپری های موجود در بازار رسوبات .مضری روی قسمت بیرونی یا. درونی محفظه دتکتور به جا می گذارند.این تاثیرات باعث تغییر رنگ محفظه پلاستیکی دتکتور می شوند. همچنین موجب جذب گرد. و غبار میشوند.این نحوه عملکرد تاثیر بدی . بر روی حساسیت سنسور های دتکتور در تشخیص دود دارد.در برخی موارد باعث پوسیدگی . یا حتی به طور کلی خرابی .دتکتور می شود. اسپری تست دود. با فرمول منحصر به فرد. خود ضمن عدم بروز رسوب، دود شبیه سازی کافی را به محفظه دتکتور می رساند. بهتر است. برای نتیجه بهتر اسپری دود را با وسایل جانبی استاندارد. مورد استفاده قرار داد. اسپری دود قابلیت تست انواع دتکتور های دودی موجود در بازار را دارد.

اسپری تست دود  Solo A5 :

اسپری تست دود solo

اسپری تست دود solo

ویژگی اسپری تست دود solo:

  • اسپری تست دود : این محصولات جزء. لیست های برترULC و UL میباشد. اساس استانداردهای بین  المللی. طراحی و تولید میگردد.مورد تایید بزرگترین تولید کنندگان دتکتور در جهان میباشد.
  • بر اساس استاندارد Bs5839 1:2002;45.4 (D) دتکتورهای دود نقطه ای. باید بصورتی تست شوند .که دود وارد محفظه دتکتور شده. تا آژیر آن بصدا درآورد. ( با استفاده از اسپری هایی که .دودهای شبیه سازی شده را در اطراف دتکتور تولید میکنند) .
  • باید اطمینان حاصل شود .که مواد استفاده شده برای تست دتکتور، خسارتی به خود دستگاه .و مهمتر از به کارآیی آن وارد نمی کند. بر اساس استاندارد .NFPA 72 Chapter 10 (10.4.2.2 3g)  دتکتورها .باید در مکانی تست شوند. که مطمئن باشیم دود حتما وارد محفظه آن شده و دتکتور را فعال و آلارم آنرا به صدا در می آورد.

معرفی اسپری تست دود solo:

  • اسپری تست دود: تسترهای SOLO جهت. تست و نگهداری انواع سیستم های. اعلام حریق استفاده میشوند.
  • با استفاده از این نوع تستر ها .میتوان براحتی انواع دتکتور های دود ، حرارت و CO را تست نمود.
  • کیت های SOLO دارای ACCESS POL های مختلف. جهت استفاده راحت تر از این نوع تستر ها میباشند.
  • ACCESS POL ها این قابلیت را ایجاد میکنند .که شخص بتواند از روی زمین و بدون نیاز به بالا بر و یا نردبان.
  • دتکتور هایی تا ارتفاع 9 متر را باز ، تست و یا نظافت کند.
  • جهت اطلاعات بیشتر .و اطلاع از انواع کیت های SOLO باکارشناسان مربوطه تماس حاصل نمائید.
نمایندگی solo در ایران

نمایندگی solo در ایران

اسپری تست دود solo

شما میتوانید برای  ارتباط با کارشناسان این شرکت از خطوط زیر استفاده  نمائید

در صورت بروز مشکل با شماره تلفن ۰۹۳۰۶۰۱۶۷۹۸ تماس بگیرید .

کانال تلگرام شرکت به سازان سرای مهر آهنگ

برای دانلود کامل کاتالوگ محصولات مختلف solo سولو شامل موارد زیر از طریق لینک زیر اقدام نمایید :

Download SoloProduct Information

خرید انواع لوازم و تجهیزات ایمنی آتش نشانی از شرکت بهسازان سرای مهر آهنگ

در شرکت بهسازان سرای مهر آهنگ طیف گسترده ای از انواع محصولات و سیستم های ایمنی آتشنشانی با بهترین کیفیت و قیمت ایده آل برای مشتریان فراهم شده است. شما میتوانید انواع سیستم اطفاء حریق، اعلام حریق، جعبه آتش نشانی، انواع بیم دیتکتور با ساختار کاملا استاندارد از ما خریداری کنید. جهت دریافت اطلاعات تکمیلی و همچنین مشاوره خرید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

Smoke Detector Testing

Requirements for testing of smoke detectors vary by country, the common need is for a functional test where smoke, or simulated smoke, is introduced through the vents of the detector to the sensor.

Functional testing is required by all national standards around the world, including BS: 5839, DIN 14675 and NFPA 72. A functional test should be carried out using an appropriate test tool which is designed for purpose and will cause no damage to the detector under test.

There are now two products within the Solo range that allow functional testing of smoke detectors – both of which are approved by leading detector manufacturers:

NEW

solo365 logo

Solo 365 Smoke Detector Tester

This new method of smoke generation takes the Solo brand to the next level. Solo 365 generates smoke on-demand via non-pressurised smoke cartridges – it’s lighter to use, quicker to test and suitable for more applications.

  • On-demand smoke – faster testing, less wastage, eliminates risk of contamination
  • 15% lighter than Solo 330 – supports easy movement around site
  • Slim-line design – allows easy access to hard-to-access detectors
  • Auto LED torch – for simple testing in dark environments
  • Clearing mode – prevents re-alarms
  • Non-pressurised cartridge – easy storage & transportation
  • Detector manufacturer approved
NEW

Solo ES3 Smoke Cartridge

Inserted in the Solo 365 tester, a Solo ES3 smoke cartridge will produce a detector-friendly smoke compatible with the widest range of detectors.

  • Detector manufacturer approved
  • Non-flammable, non-pressurised & non-hazardous
  • Rapid activation of detectors
  • Compact design

Solo 330 Aerosol Smoke Dispenser

Fundamental to functional smoke checking for many professionals around the world the Solo 330 contains the test aerosol and ensures that it is applied correctly and contained only where required. Used with the access poles it enables safe testing at heights but is equally valued at low level.

  • Lightweight and simple to use
  • Universal design suits widest range of detectors (up to 100mm / 4″ in diameter)
  • Spring-loaded solution for suspended ceilings
  • Transparent test cup for clear view of detector LED
  • Swing frame for use at / from angles
  • Outstanding quality backed by lifetime warranty*
  • Detector manufacturer approved
  • Solo 332 suitable for detectors up to 177mm / 7″ in diameter

Solo Smoke Aerosols

Approved all over the world, our Solo smoke aerosols (used with the Solo 330/332 dispensers) deliver smoke particles to the detector under test replicating the conditions of smoke from a fire. Our range of smoke aerosols has recently increased to allow continued use of our Solo 330/332 dispensers in full compliance with latest regulations.  Please note: Solo A3 is available while stocks last.

All Solo smoke aerosols are:

  • Detector manufacturer approved
  • Designed for use with the Solo 330/332 dispensers
  • Non-toxic
  • Silicone free
  • Solo A3 (Non-flammable) Smoke Detector Tester – UL & ULC Listed
  • Solo A5 (Flammable) Smoke Detector Tester – UL & ULC Listed
  • Solo A10 (Non-flammable, HFC-Free) Smoke Detector Tester
برند